Viser søkeresultater 121 til 130 av 266
-
21-07-10, 11:31 #121
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Se PULS fra 08.09.08 - Syk av søtningsmidler
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/143494/
Flere fått feil MS diagnose bla. Viser også dette med hvite flekker i hjernen.
Du kan også lese denne fra Fritt Helsevalg
-
31-07-10, 15:44 #122
Forferdelige ilinger, ymse om status og Balder.
Hei! Den siste tiden har jeg blitt plaget av noen grusomme ilinger nedover armene og i brystet. Det iler, kribler, verker noe forferdelig. Samtidig føles det som om musklene mine blir helt matte. Også har jeg fått en slags metall og blodsmak i munnen. Dette er helt forferdelig! Lurer fælt på hva det kan være. Det kom forøvrig etter at jeg begynnte med Liothyronin og en rekke kosttilskudd, blant annet jern, i samråd med lege på Balder. Jeg skal tilbake dit om fem uker for å få svar på prøver, og vurdere medisinbytte. Jeg har også lagt om kosten min drastisk. MEN disse ilingen altså, de holder jeg ikke ut! Blir verre og verre. Jeg orker ikke å snakke med sykehuset i mellomtiden, for de snakker bare om hvor fin TSH er, og at det viser at kroppen er fornøyd. Derfor må det være ME eller psykisk. Bla bla.... TSH var for noen uker siden 0,23 og ft4 var 13, ft3 5,2 og anti tpo over 1300. Kjenner meg frustrert over at det stadig dukker nye og mer plagsomme symptomer. Hadde nok med de jeg hadde!
-
31-07-10, 15:52 #123
Sv: Forferdelige ilinger, ymse om status og Balder.
I fjor hadde geg har to ganger i løpet av et halvår noen dager med metallsmak i munnen. Jeg fant aldri ut hva det var. Men det var fælt! All mat og drikke hadde samme metallsmak. Så jeg kan ikke hjelpe deg der. Jeg håper at du opplever det samme som meg, at det går over. Disse ilingene og matte muskler handler vel om stoffskifte? Mange her inne forteller om det. Kan det være at du har litt lav dose? Du har jo Hashimotos og da kan det tenkes at du først får det godt når FT4 kommer opp mot eller over 20.
Jeg kjenner igjen dilemmaet ditt med at du ikke når frem på den ene kanten. Pass deg for den ekstreme TSH oppmersomheten de har på Blader, det kan undermedisinere deg om du er uheldig. Håper situasjonen din snur snart!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
31-07-10, 18:33 #124
Sv: Forferdelige ilinger, ymse om status og Balder.
Jeg hadde også muskelverk i oppstarten med thyroid, altså da jeg endelig fikk t3.. Ellers kan muskelverk være et symptompå binyretretthet.. Du bruker forresten ikke zopiclone eller imovane for å sovne inn? Dette medikamentet gir visstnok en fæl smak imunnen hvis man spiser visse matvarer..
-
31-07-10, 20:05 #125
Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Hei! Hun jeg var hos på Balder virket som hun forstod at jeg muligens ikke lå høyt nok i dose, selv om TSH er lav. Hun sa seg enig i at mange må ligge opp i mot 20. Hun snakket også om Erfa. Men hun ville ikke endre noe før etter seks uker i påvente av prøvesvar. Det jeg stusset litt på var imidlertid at hun ikke ville sjekke binyrene. Hun sa at hvis de slet nå, så var det en sekundær plage, og at det andre måtte behandles først? Synes nå hun kunne ha sjekket det jeg da. Vurderer sterkt å ta en slik test selv. Men hvor kan jeg gjøre det? Og hva koster det? Jeg har ikke fått sykehuset med på å sjekke dette heller. Frustrerende! Jeg tar forøvrig ingen andre medisiner, som sovetabletter. Lurer på om det skyldes T3 oppstart da. Håper i så tilfelle at det forsvinner litt kvikt. Disse ilingene dag og natt gjør meg sprø. Hun på Balder var forøvrig veldig opptatt av kolesterolet, glukoseintoleransen og den forhøyede urinsyren min. Mente dette kunne skape mange plager. Så nå tygger jeg stort sett kaninfor for å endre dette. Men alt dette er jo kommet i lys av stoffskiftekræsjen min. Føler det er der hovedproblemet ligger, og da er det jo medisineringen som er viktigst i første omgang føler nå jeg. Var jo slank og alt før dette skjedde. Må få komme meg på beina igjen nå, så tror jeg mye vil rette seg med disse verdiene også. Noen som skjønner hva jeg mener?
-
31-07-10, 20:43 #126
Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Skriver fra mobil, så jeg får ikke lagt inn noen link til deg, men prøv å søk på polynevropati, les om dette og se om du kjenner deg igjen. Jeg har nemlig slitt med slike smerter i hender og føtter det siste året og det kan minne om det du beskriver her. Det kan være en følge av det lave stoffskifte. Jeg har i tillegg følelsen av hevelse og unngår å stå på fotflaten. Klarer ikke knytte hendeneog har mistet endel finmotorikk. Rett og slett mer klønete. Smertene mine har økt siden jeg byttet til thyroid, men jeg holder ut og venter. Hvor lenge har du brukt liothyronin nå? Spurte du Balder legen om muligheten for at du har bivirkninger av levaxin?
-
31-07-10, 20:49 #127
Hei!
Binyrestatus er jo viktig, da! Er selv svært glad for å ha sjekket dette slik at jeg kan bli mer bevisst på hvilke symptomer som kommer av hva, og hva jeg kan gjøre for å bli bedre.
Sjekk denne tråden for hvor bestille spyttprøve: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?p=82716
Kanskje du rekker å få et svar mht binyrestatus inntil du skal ha ny time om seks uker?
-
31-07-10, 20:59 #128
Hmm... "kolesterolet, glukoseintoleransen og den forhøyede urinsyre" er primære symptomer på hypothyreose. Hvorfor mon hun (lægen) ikke interesserer sig for at behandle den først, før hun sætter dig på en diæt?
Kaninfoder? Mener du fedt-og proteinfattig kost? Og dette ved hypothyreose, som i forvejen er kendetegnet af (rette) fedtsyrer- og proteinmangel? Det er jeg ked af at høre og håber at jeg har misforstået noget her.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
31-07-10, 21:14 #129
Jeg føler også at det skyldes stoffskiftet. Jeg skulle kutte ut pasta, poteter, ris, sukker, brød, egg, melk, frukt og søtsaker hovedsakelig. Jeg kan heller ikke spise havregryn, bønner eller noen form for kål, pga sønnen min sin kronisk vonde mage. Så nå spiser jeg kylling, fisk, salat, grønnsaker og bær stort sett. Jeg spiser allikevel i tillegg små mengder fullkornsris og couscous, samt frukt, ellers hadde jeg ikke klart det. Dette er visst en anti innflammatorisk diett.
-
31-07-10, 21:40 #130
Jeg er enig i "pasta, havregryn, ris, sukker, brød, mælk, bønner, sødesager". Kål-grøntsager og frugt kan godt undværres i en periode, men kylling og fisk som hovedproteinkilder er ikke tilstrækkelige + at man i længden kan komme til at brække sig over dem i den sidste ende... Jeg kan heller ikke forstå at æg skulle være forbudt. Jeg tør tage et væddemål på, at i bedste fald forbliver dit kolesterol på samme niveau som nu, men jeg er mere tilbøjelig til at forudse, at dette kosthold får dit kolesterol til at stige pga. manglende kostfedt.
En (rigtig) god ting ville være, hvis du kunne få fat i en aminosyre-blanding af både de essentielle og de ikke-essentielle aminosyrer. 4-5 kapsler og 2-3 gram omega 3-6-9 til 3 daglige måltider ville gøre underværker for din næring under kostregimet + ville forbedre dit velbefindende og fjerne den sult, som hovedsageligt stammer fra proteinmangel. Tråden om aminosyrer findes her og læs særlig mit svar til Kevlin i indlæg #32
Rigtig, rigtig god bedring Herdis
Det er på høje tid, at du får det bedre.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker