Viser søkeresultater 111 til 117 av 117
Threaded View
-
10-09-05, 09:24 #2
Meg og lavt stoffskifte
Tja, bare følte for å skrive litt her igjen.
Som sagt tidligere har jeg fått diagnosen lavt stoffskifte etter å ha vært kronisk trøtt det siste året og at en del blodprøver har vist forhøyet TSH verdi. En av prøvene uten medisinering hadde disse verdiene(Fritt t3 = 4,5, fritt t4 = 10.6 og TSH 18.4!).
Trettheten begynte for 5-6 år siden, men det siste året toppet det seg. Jeg er 23 år og har drevet med idrett. Trolig er det idrett sammen med dette som gjorde at jeg ble så sliten. Jeg ble så sliten at jeg måtte ta det roligere med treningen. Trener fortsatt en del, men mindre en jeg gjorde før. Selv om jeg er trøtt og sliten føler jeg for å trene litt og vet ikke om det ville blitt så mye bedre av å ikke presse kroppen noe i det hele tatt eller om det i det hele tatt er ødeleggende for en person med lavt stoffskifte å trene når man føler seg sliten.
Jeg går nå på armour, og har gjort det i 1 mnd etter å ha prøvd levaxin en periode først. Syntes ikke jeg ble noe nevneverdig bedre av Levaxinen, men synes fortsatt ikke Armouren heller har hjulpet så mye. Symptomene mine er at jeg er trøtt uansett hva jeg gjør, litt dårlig hukommelse og konsentrasjon, men trøttheten er værst.
Tenkte litt på at etter jeg har startet på Armour spiser jeg litt mere. Er mere sulten liksom. Er dette en slankepille? Altså vil friske personer forbrenne mere ved slike piller eller er det bare de med lavt stoffskifte som øker forbrenningen. Er litt usikker på om det er lavt stoffskifte eller om det er noe annet som ligger bak siden medisinering ikke har hjulpet på symptomene mine enda.Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!

Svar med sitat
Bokmerker