Side 12 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 111 til 120 av 136
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Nei, har ikke prøvd store doser, men jeg tar daglig noe som heter Solaray Cal-Mag Citrate med vitamin D. Finner nå ut at jeg sikkert tar for lav dose pluss at den inneholder bare D-2 - var det ikke D-3 vi må ta? Husker ikke..
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilje
    Nei, har ikke prøvd store doser, men jeg tar daglig noe som heter Solaray Cal-Mag Citrate med vitamin D. Finner nå ut at jeg sikkert tar for lav dose pluss at den inneholder bare D-2 - var det ikke D-3 vi må ta? Husker ikke..
    Underligt... den jeg bruger fra samme producent indeholder D3. http://www.nutraceutical.com/search/vie ... ex=4536064
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Standard

Hei Lilje!

Du beskriver meg selv i fjor høst/vinter. Jeg måtte øke Levaxindosen etter at jeg gikk helt i kjelleren etter en (litt hard) mosjonstur i fjor sommer. Jeg økte fra 100 mg til 125 mg og følte meg ganske bra i oktober. Satte igang med trening og gikk fullstendig i kjelleren igjen. Gikk da opp fra 125 til 150 mg og da ble kroppen som en svamp. Jeg har hatt "vannreservoarer" på innsiden av lårene i i flere år og de ble verre. Jeg sluttet med Levaxin og gikk over til Armour i mars i år og pølsefingrene forsvant. Jeg har imidlertid fremdeles mye vann i kroppen og av en eller annen grunn mest på venstre side! Doseøkningene ble gjort i samråd med lege - hun visste nok ikke at man ikke skal øke med mer enn 12,5 mg når dosen er over 100. Det visste ikke jeg heller før jeg leste det her på forumet.

Hva som skal til for at vi skal bli kvitt vannet i kroppen vet ikke jeg. Jeg har fått vanndrivende tabletter fra legen, men de hjelper ikke stort. Det er forferdelig irriterende for jeg har egentlig alltid vært tynn, men etter at jeg begynte med Levaxin har jeg gått opp ca. 15 kg. Tror faktisk at det meste er vann.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg hadde også opparbeidet 15kg vann etter like mange år på Levaxin, men de forsvant på noen måneder da jeg gikk over til Armour.

Men kunne det vært D-vitaminmangel som gjorde at jeg ikke kunne bruke Levaxin ?

Har du prøvd store doser D3 da Lisa61 ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Anisa: Jeg trodde også at dette produktet inneholdt D3, men jeg ble visst lurt på en helsekostbutikk i Oslo. Der så boksen litt annerledes ut og teksten stod på engelsk. Damen lovte det var det samme som den boksen jeg var vant til så jeg sjekket ikke så nøye. Har fått tak i riktig boks nå!

Rart det der med vannansamling. Det stopper meg fra å øke dosen videre for jeg føler at jeg blir helt sprengt. Mulig jeg bare holder meg på denne dosen en stund og heller prøver andre ting. Ble 50% sykemeldt idag etter en knapp måneds friskmelding så er ikke akkurat så hæppi.

Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Standard

Nei, n'Finn jeg har ikke prøvd D3 (D-vitamin?) verken i små eller store doser, men nå skal jeg jammen prøve det. Du nevnte i en PM til meg at man kan få skjelvinger ved underdosering dersom man mangler D-vitamin, så nå skal jeg ut og kjøpe det. Hva heter produktet som er best å bruke?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg kjøpte på apoteket. Det står nycoplus "D-VITAMIN 10µg" på den.
    Om du kommer til å trenge store doser bør også få i deg magnesium og kalsium også.
    Dagsbehovet er 1 tablett, men har du for lite D-vitamin må man ta flere. Opp til 5, men begynn med en og øk med en hver uke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Jeg bruker Solaray Cal-Mag 2:1 Citrate med vitamin D som sagt, de anbefaler 3-6 kapsler daglig og 6 kapsler inneholder 1000 mg kalsium, 500 mg magnesium og 5 ug vit. D. Jeg tar bare to om dagen så det blir kanskje litt lite
    Autoimmune sykdommer:
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    120

Standard

Apotekene i Oslo og Akershus (les Vinterbro) er støvsuget for Nycoplus D-vitaminer i det siste... På tirsdag prøvde jeg meg på Vinterbro i Akserhus, men der var de helt tomt. I går prøvde jeg meg på et apotek midt i Karl Johans gate i Oslo, men de kunne opplyse at også de var tom og det var alle andre apotek i Oslo også! De får inn igjen, men de kunne ikke si noe nærmere om når.

Lurer på om n'finn er sponset av produsenten...? :-)))

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg hadde blitt et umulig sponsingsprosjekt Lisa61.......
    Og - jeg kjøper min D3 på Vinterbro, så hihi.
    Eller kjøpte - den boksen jeg har nå kjøpte jeg i fjor.
    Da målte jeg D vitamin til 98 men tenkte at jeg skulle teste om det virkelig var slik at det var nok, og satte igang med store doser. Det var første gangen jeg forsøkte, men jeg fikk akutte leggkramper og tenkte som så at da var vel 98 nok og at jeg fikk for mye.
    Og slutta.

Men det er nok ikke så !
    Jeg må bare gi det litt tid. Denne gangen begynte jeg pent med 10µg/dag og økte hver uke bare. Likevel fikk jeg en reaksjon, men unngikk leggkrampene.

Ellers kan jeg tipse om XXL - var på Alnabru i går og de hadde en boks med mye D3 i. Jeg husker ikke navnet ! Den var kvit med skrift og minner om den Lilje skriver om.
    Jeg mener det sto at hver tablett inneholdt 30µg D3 og at man skulle ta 3 om dagen ! Jeg husker så dårlig, men ble iallfall overrasket over doseringen ! Det var også kalsium og mye magnesium i en urtesuppe.
    Den finnes ikke i nettbutikken, men på Alnabru står den på øverste hylla nærmest kassene ved utgangen.

Side 12 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn