Side 12 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 111 til 120 av 127
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Jeg er sint og drittlei

Takk til alle som har svart i tråden! Beklager at jeg ikke har fått svart før nå, men jeg har slitt så forferdelig med manglende krefter til å gjøre noe. Nå har jeg endelig fått Erfa av fastlegen så det skjer da noe. Jeg er kvitt den forferdelige stivheten jeg slet med på levaxinen, men trøttheten er der like fullt fremdeles. Har ingen som helst problemer med å sove 10-15-20 timer i døgnet. Er våken og klar om kvelden, men ellers er jeg "dau som ei sild".

Akkurat nå har jeg et anfall av urinsyregikt igjen, i venstre albue denne gangen, og da i tillegg til skulderproblemene jeg har hatt i lengre tid på samme side. Så nå klarer jeg ikke å rette ut armen. Klarer ikke å sove heller, for jeg har ingen merkbar effekt av smertestillende. I dag har jeg ikke en gang klart å kle på meg, har bare gått omkring i bare undertøyet og knapt nok det. Det er til og med vanskelig å sette insulinen når bare den ene armen fungerer.
    Jeg blir så sint og lei når jeg har slike smerter! Tårene renner.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Føler virkelig med deg! Ikke godt å lese, dette. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få hjemmesykepleie. Det burde du hatt.

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Er våken og klar om kvelden, men ellers er jeg "dau som ei sild".
    Dette er nok binyretrehhet, Sonja. Husker også å ha lest at du tåler stress dårlig. Tydelige tegn på slitne binyrer, begge deler. Og nå som du bruker Erfa får binyrene dine en ekstra utfordring.

Er altså bekymret for binyrene dine. Synes du bør diskutere med legen din om mulighet forå teste binyrer og eventuell resept på hydrokortison. For du kan bli virkelig dårlig dersom binyrefunksjonen nedsettes ytterligere.

Er glad for at du har fått Erfa, men Erfas effekt vil alltid begrenses av hvor godt binyrene dine fungerer. Kjempeviktig!

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    50
    Meldinger
    35

Vet du om du kan lide av søvnapne? Hypothyreose kan forsterke en eventuell søvnapne! Som regel vet man ikke at man lider av dette selv.

Tips: Ta en mp3-spiller og legg den på nattbordet. Sett den på opptak når du legger deg. Lytt til opptaket ved en høvelig annledning.
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av Troj Vis post
    Vet du om du kan lide av søvnapne? Hypothyreose kan forsterke en eventuell søvnapne! Som regel vet man ikke at man lider av dette selv.

Tips: Ta en mp3-spiller og legg den på nattbordet. Sett den på opptak når du legger deg. Lytt til opptaket ved en høvelig annledning.
    Har dessverre ikke noe slikt opptaksutstyr i huset. Men jeg tror ikke det er det om å gjøre.

I det siste har jeg blitt engstelig for å sovne, for jeg har nemlig fått igjen de alldeles for jævlige smertene fra gallestein! De hogger til i høyresida straks jeg skal stå opp av senga eller vri meg, og de hogger til så hardt at jeg ikke får puste. Jeg skriker og hyler de styggeste ordene jeg kan, jeg skjærer grimaser av smerte, jeg smeller neven i senga i sinne, jeg har sååå lyst til å slå til ett eller annet eller knuse noe i rent sinne! Dessuten forbanner jeg Blærumsykehuset opp og i mente for at de avviste meg fordi jeg ikke var "syk nok" for å få hjelp med gallesteinene i fjor.

NÅR F*N ER JEG SYK NOK??!!

Det er så urettferdig at jeg skal rammes av alt dette! Holder det virkelig ikke med alle smertene jeg får fra urinsyregikta? Hvorfor måtte jeg få diabetes med muskelsmerter også? Og så de helvetes kolikksmertene fra gallestein attpå?

Har bestilt Resium nå slik noen her foreslo i forrige omgang jeg forbannet gallesmertene opp og i mente. Får bare håpe at det hjelper og at jeg ikke får mer problemer med urinsyregikta av det. Resium er noe vanndrivende, men samtidig skal den også ha effekt på urinsyregikt, gallestein og nyrestein. Vanndrivende midler pleier gjerne å fremkalle urinsyregiktanfall, så vi får se. Å velge mellom smerter fra urinsyregikt eller gallestein blir som å velge mellom pest eller kolera. Like jævlig begge deler.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Lolland/Danmark
    Meldinger
    30

Kære Sonja - det du fortæller berører mig, - det er meget du skal igennem.
    Det må være overvældende.
    Der er vel ikke andet at gøre end at holde ud. Håbe på lettelse.
    Ønsker dig al mulig bedring.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Takk for trøstende ord, AneMarie!

Kan hende jeg blir bedre av gallesteinsmertene når jeg bare begynner med vanntrimkursene mine igjen. Bevegelse pleier å hjelpe.

Har begynt med Resium nå, og fy for en smak! Det smaker som en blanding av sur brenneslete og fluorskyllemiddel... Jeg tar i alle fall ikke maks dose av denne! Det får holde med minste dosen foreløpig. At den har vanndrivende effekt har jeg fått merke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Jeg er sint og drittlei

Kan hende jeg blir bedre av gallesteinsmertene når jeg bare begynner med vanntrimkursene mine igjen. Bevegelse pleier å hjelpe.
    Hej Sonja Du bør være opmærksom på, at så snart du regelmæssigt begynder at komme i vand tilsat klor (i svømmehallen), kan du blive nødt til at øge lidt dosering af Erfa Thyroid.

Klor er et halogen, som fluor, omend lidt "svagere" thyreoideasuppressant end fluor. Alligevel er klor's hormonoptag-undertrykkende effekt aktiv nok til at opjustering af medicindosering kan komme på tale, såfremt du (efter nogle dage) evt. mærker symptomerne bliver flere eller stærkere. Ellers god bedring, Sonja
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Har begynt med Resium nå, og fy for en smak! Det smaker som en blanding av sur brenneslete og fluorskyllemiddel... Jeg tar i alle fall ikke maks dose av denne! Det får holde med minste dosen foreløpig. At den har vanndrivende effekt har jeg fått merke.
    Kjære Sonja
    Føler virkelig med deg. Ikke bare skal du være i evig kamp mot sykdom, men så skal man bruke krefter på å kjempe mot helsevesnet som skulle være de som lettet situasjonen din. Tror flere av oss har følt på dette. Krysser fingrene for at du får det bedre med bassengtreningen din.

Jeg er veldig plaget med ødemer. Hva er egentilig Resium, og hvor får du tak i det?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Sonja Du bør være opmærksom på, at så snart du regelmæssigt begynder at komme i vand tilsat klor (i svømmehallen), kan du blive nødt til at øge lidt dosering af Erfa Thyroid.

Klor er et halogen, som fluor, omend lidt "svagere" thyreoideasuppressant end fluor. Alligevel er klor's hormonoptag-undertrykkende effekt aktiv nok til at opjustering af medicindosering kan komme på tale, såfremt du (efter nogle dage) evt. mærker symptomerne bliver flere eller stærkere. Ellers god bedring, Sonja
    Takk for tipset!
    Fininnstilling av dosen gjenstår fremdeles. Jeg har ikke vært hos legen siden i begynnelsen av juli, skal dit senere denne måneden så da blir det tatt blodprøver.

Side 12 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn