Side 11 av 11 Først 1234567891011
Viser søkeresultater 101 til 108 av 108
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Standard Sv: Fra Levaxin til Armour

Takk for svar!!

Pulsen er rask, rundt 90 når jeg legger meg og det er ubehagelig. Jeg fortsetter med 2,5 grain og prøver med 25µg Levaxin og ser hva som skjer.

Gekko

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Hei!

I dag har jeg fått svar på blodprøver. (Jeg hadde tatt Armour før blodprøven).

Ft4 11.8 (11 - )
    Ft3 6,5
    TSH 0,02

Kanskje ikke rart jeg er frossen. I morgen legger jeg til 37,5 mikrogram
    Levaxin og går ned til 2grain Armour. Skulle det være nok? Jeg er 68 kg.

Har akkurat på grensen plagsom forhøyet puls med 2,5 grain men fryser samtidig.

Hilsen Gekko

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Du husker at på armour vil t4 sannsynligvis være ganske lav? Du må følge med t3 og symptomer mer enn t4. Tar du dosen om kvelden? Jeg tenker - kan det være binyrer som bremser deg? Om du vil ha opp t4 er det nok ikke noe i veien for det dersom du omdanner ok. Men at du fryser fremdeles vil nok bety at ikke nok hormon kommer inn i cellene? *funderer høyt*
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Fra Levaxin til Armour

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Du husker at på armour vil t4 sannsynligvis være ganske lav? Du må følge med t3 og symptomer mer enn t4. Tar du dosen om kvelden? Jeg tenker - kan det være binyrer som bremser deg? Om du vil ha opp t4 er det nok ikke noe i veien for det dersom du omdanner ok. Men at du fryser fremdeles vil nok bety at ikke nok hormon kommer inn i cellene? *funderer høyt*
    Du funderer udmærket, smgj. Det ER en kendsgerning, at FT4 i behandling med Thyroid SKAL ligge lavt, uanset hvor "ulogisk" det lyder. Det er FT3/T3 som driver værket i behandlingen med Thyroid, og da T4 i Thyroid omdannes langt lettere til T3, vil der ikke være meget tilbage i blodet, til at give "tilfredsstillende" T4-tal. Hvad skulle man så ellers bruge Thyroid-T4 til, hvis ikke netop til "fremstilling" af T3 ?

Du spørger også ganske smart om, hvornår tabletterne er taget. For hvis de tages om morgenen/dagen, bliver effekten ustabil, og meget af hormonet i tabletterne gå til spilde, fordi hormonerne "arbejder" med kroppen i nattetimerne. Man kan blive ved med at pøse på med Levaxin og måske får man sit T4-tal op, men når det ikke øger FT3/T3 vil der ikke ske nogen forskel i velbefindende, måske bliver man endda dårligere end før, da det syntetiske T4-analog har sin helt egen sæt af (bi)virkninger.

Sitat Opprinnelig skrevet av Gekko Vis post
    Synes det hele blir så vanskelig når jeg samtidig tar Neomercazole.
    Gekko? Hvornår er du stoppet med Neomercazole, og hvilke værdier på hormoner havde du i den sidste måling inden ophør med Neomercazole?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Takk for raske svar! Jeg bruker fortsatt Neomercazole i påvente av at Tras skal bli normal. Den ligger nå på litt over to. Skal slutte med Neo om 3-4 mnd og deretter bruke bare Armour til kjertelen evt er i gang igjen.

Gekko

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Gekko Vis post
    Takk for raske svar! Jeg bruker fortsatt Neomercazole i påvente av at Tras skal bli normal. Den ligger nå på litt over to. Skal slutte med Neo om 3-4 mnd og deretter bruke bare Armour til kjertelen evt er i gang igjen.
    Åh nej, søde ven! Det havde jeg mistanke om.

Så længe du er i gang med denne "block&replace" behandling, bliver du nok nødt til at leve med symptomerne, indtil Neomercazole er afsluttet. Det er ikke noget at sige til, at din behandling er hæmmet, når du samtidigt behandles netop med det thyreoideahormon-hæmmende Neomercazole.

Der er nok ikke andet for, end at væbne sig med tålmodighed. Andre bud? Gerne bedre end mit... ?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Gekko - jeg husker ikke om du spiser glutenfritt? Det er det eneste jeg kan komme på... Jeg vet ikke om gluten er like mye forbundet med TRAS som det er med anti-TPO, men det er iallfall et faktum at glutenholdig korn nok spiller en stor negativ rolle for mage hashimoto's-/graves-syke. Dessuten regnes korn som generelt betennelsesfremmende og tar "plassen" til mer næringsrik mat av typen fett, proteiner og grønnsaker, så sånn sett er det ikke stort å samle på i kosten?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Jeg spiser ikke glutenfritt, men jeg spiser lite brød/mel, poteter og ris. Anisa: Vil jeg ha hyposymptomer så lenge jeg går på Block & Replace? Er ikke kjertelen skrudd av og Armour like god og utnyttet for meg som for andre som 'bare' er hypo? Vil jeg føle bedring når jeg slutter med den lille dosen Neo jeg bruker (10 mg nå)?

Hilsen Gekko

Side 11 av 11 Først 1234567891011

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn