Side 11 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 101 til 110 av 117
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg tror det er slik at akutt overtrening vil øke hvilepulsen - den mer kroniske som kommer med lang tids for hard trening vil ikke altid øke hvilefrekvensen, det er derfor denne ortografiske testen ble lanset. En bel gjort oppmerksom på at den bare var en del av det verktøyet som må brukes for å finne denne typen overtrening.
    Nå brukes verktøy som retter seg inn på avvik i slagdeviasjonen (tidsvariasjon mellom hjerteslag). Denne vet jeg ikke så mye om, bare at deviasjonen blir større jo høyere den cardiovaskulære prestasjonen er.

Yvette, jeg vil bare si at jeg tror ikke noe på at du kan ha framprovosert et stoffskifteproblem på den måten du beskriver. Jeg har iallfall ikke lest noe om det, og det skulle vel vært mye om lignende tilfeller skulle jeg tro. Har forresten vært gjennom lederkursing for nettopp å oppdage spisevegring tidlig i idrettslig sammenheng.

Det er ganske mange som får høyt stoffskifte en tid før hypothyreosen setter inn. Kan se ut som du hadde det ?
    Den tilstanden øker aktiviteten og lysten til aktivitet kan nesten være umettelig. Da er det omtrent umulig å spise nok selv om en prøver alt en kan. Det er helt vanlig at toppidrettsutøvere ikke får til stort nok kaloriinntak i perioder av treningen. Mange blir for tynne for forbrenningen går på proteinene løs og ofte må folk overtales til å spise kaloririk mat, ofte med 60% fettinnhold !
    En ser ikke noen overhyppighet av stoffskiftesykdommer i disse miljøene.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har merket meg at du har sluttet med thyroxiner SportBoy- hvordan går det med deg ? Hvor lenge har du vært uten nå ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    56

Standard

Ja, det går bra med meg. Sluttet med både levaxin og armour og er ikke blitt noe dårligere. Har holdt opp snart 2 uker nå. Merker ingen forskjell på medisin eller ikke medisin, så vet ikke helt hva som feiler meg, hehe. Ble mindre trøtt og sliten etter at jeg kuttet drastisk ned på treningen samtidig som jeg kuttet ut medisineringen. Mulig at det er et utmattelses syndrom grunnet epstein bar virus(kyssesyken) og trening. Er jo ingen god kombinasjon stress og virus. Jeg vet ikke enda? Trener iallfall slik det er anbefalt for kronsik overtrente å drive på. Blir jeg bedre ettersom tiden går er det vel dette som skal til for kroppen tenker jeg, blir jeg dårligere....tja....da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre . Men, føler at det skal mye til å bli dårligere en jeg er nå. Spørsmålet er om jeg kan bli helt frisk igjen! Strutte av energi hele dagen lang som vanlige folk. Iallfall noen dager være slik da, hehe
    Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Tror du beskriver meg godt n`Finn slik jeg var før hypothyreosen slo til, og det var godt å høre at jeg nok ikke har påført meg dette selv. Var kanskje en form for spisevegring jeg hadde. Har ikke tenkt på det, men jeg var og er veldig påpasselig med maten, og jeg veier meg minst en gang for dag. Vet det er sprøtt, men jeg greier ikke å ta tak i dette. Men har endelig forstått at jeg må spise for å opprettholde en forbrenning. Ikke verst bare det.

Og til sportyboy - nei jeg føler meg ikke så utmattet. Ikke slik du beskriver det. Litt forvirrende dette.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har tatt deg på kornet jeg Yvette !

Og SportyBoy - har du EBV !!
    Da forklarer jo det mye da - og du har treningsforbud !
    Jeg fikk iallfall det, men tok en "dakletur" sånn når jeg orket og økte på når jeg følte meg bedre. Kjenn etter sjøl når du ligger i senga. Finn lever og milt og kjenn etter at de blir mindre etter som infeksjonen avtar.
    EBV er ganske harmløs i seg selv, men ettervirkningenen er ikke å spøke med, så ta treningsforbudet alvorlig.
    Det sies at en gjennomgått EBV-infeksjon er immuniserende, men jeg har hatt det flere ganger. Jeg ble også spurt om jeg hadde hatt dette under ME-feilsøkingen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Du har nok det ja n`Finn Er du utdannet innen idrett kanskje? Siden du avslører sånne ting? Jeg har virkelig ikke tenkt at lite matinntak hos meg, samt veiing, er en form for spiseforstyrrelse. Jeg vet det jo, men selvinnsikten har vært totalt fraværende. Jeg er kanskje ikke frisk ennå?? Siden jeg holder på med samme mønsteret? Bare det at nå greier jeg ikke å kontrollere det. Pga den forbaska hypo`en og Levaxin. :evil:
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Denne står det en del om EBV : http://info.ki.se/research/professor...tionssjukdomar

Utdannet kan jeg ikke si, men jeg har deltatt i miljøet og fått noen få kurs og slikt. Mine råd er høyst subjektive og basert på egene meninger som sikkert kan diskuteres. Det håper jeg alle er obs. på.

Det sies og skrives mye om spiseforstyrrelser. Har til og med sett at noen mener at Vegetarisme kan være det.
    All forvanskning av matinntaket og fokus på kropp og vekt skal en vurdere, selv om det ikke altid fører til noe.
    Jeg tror det relativt ofte forekommer at folk må ta en samtale med seg selv. Det er ikke de alvorligste tilfellene.
    Du nevner "mønster" så kanskje du er en kandidat ?
    For mange kan det være snakk om å bryte rutiner, men det har hypotyhreosen sørget for helt automatisk hos meg iallfall.

Forstår godt at du sliter Yvette.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Men har endelig forstått at jeg må spise for å opprettholde en forbrenning. Ikke verst bare det.
    Nei, det er slett ikke verst.
    Det ante meg at det stakk dypere enn du har sagt, og det er så viktig at du steller godt med kroppen hvis du skal ha håp om å bli bedre. Og det betyr bl.a.. riktig mat og nok mat. Og drikke.

Klarer du ikke å hive vekten ut av huset, da?

Mormoren min skulle slanke seg på sine gamle dager, og kuttet ned maten til en skive til frokost, en til lunsj, en kjøttkake eller hva det nå var og pittelitt grønnsaker. Poteter likte hun ikke. Og este ut i takt med at matinntaket sank...

Jo mindre mat jo mer effektivt sparer kroppen på hver minste, lille kalori.

Og når du begynner å spise nok igjen tar det littegranne tid før kroppen skjønner at den ikke trenger å spare lenger. Og DA går man ned, forutsatt at man spiser riktig, selvfølgelig. Og at forbruket er større enn inntaket. Siden du trener burde jo ikke det være noe problem.

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    56

Standard

Nei da, bevares N'Finn, har jo ikke kyssesyken nå. Da ville jeg ikke ha trent. Legen fant rester av viruset sammen med twar virus i kroppen min for 1 år siden. Dette er ute av kroppen nå. Jeg ble IKKE syk av dette og ble overasket når legen fant dette etter grundige blodanalyser. Men, de fleste har kyssesyken igjennom livet uten å vite om det. Det kan jo være ettervirkninger. Så vidt jeg vet er EBV en årsak til at folk utvikler ME. Et skummelt virus med andre ord.
    Legen mente nå at jeg hadde lavt stoffskifte og jeg har nå startet på Levaxin. Synes dette er litt rart siden jeg er gutt og bare 23 år. Eneste symtomer er at jeg har vært mega trøtt, slapp, litt dårlig konsentrasjon og til dels hukommelse!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

"Klarer du ikke å hive vekten ut av huset, da?" (Prøvde meg på quote, men gikk ikke denne gangen. Slår inn av og til).

Har ikke sjanse til det ennå, men takker dere for tilbakemeldinger. Kommer til å gå litt i meg selv. Har ikke tenkt disse tankene i det hele tatt, men innbiller meg at jeg ikke er et veldig alvorlig tilfelle. Håper jeg da, men forstår jo egentlig at det er ganske sprøtt å veie seg et par ganger for dag.

Og - joda hypothyreosen har rokket litt ved rutiner, men ser jo at jeg har vært og er sykelig opptatt av vekt og matinntak - eller mangel på sådann. I min alder? Det er for dumt, men utrolig at det er mulig å gå slik på autopilot i så mange år Dette er ikke lett.

Side 11 av 12 Først 123456789101112 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn