Viser søkeresultater 91 til 100 av 143

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg testa ut hvordan D-vitamin virka på meg ifjor, og målte også til snaut 100. Så det skulle være nok - - - sa legen.
    Ved terapeutisk dose fikk jeg akutte leggkramper, så jeg ga meg.

Så leste jeg nylig i et inlegg av Nora at man hadde kommet til at man nok burde ha mer enn 100 - var det 120 det sto ?
    Så har jo den reaksjonen jeg fikk på D-vitamin puslet litt rundt i bakhodet som en pussighet. Jeg fikk jo de første leggkrampene når jeg startet på Levaxin og det er en stor plage for meg. Jeg har ikke hatt det helt optimalt i det siste heller så .....

.... i forrige uke startet jeg på 10µg/dag og økte til 20 denne uka.
    Tirsdag fikk jeg hjertebank og andre tegn på at Armourdosen er for høy og satt den ned fra 4 til 3Grain. Det var nok bra at jeg reagerte så raskt for onsdag var det enda verre. Jeg kjenner litt i dag (torsdag) også så jeg tok bare 2G.

Det virker som det er en sammenheng her ?
    Få dager riktignok, men den er markant.
    Er det opptaksforbedringer ?
    Har noen lest noe om en slik sammenheng mellom D-vitaminet og stoffskiftet ?

Nærmer seg en blogg dette ?
    Ogde erfaringer jeg skriver om er ferske.......
    Var på en joggetur nå og merket store forandringer siden sist (søndag)
    Jeg pleier å jogge 4-6 ganger i uka, men om sommeren blir det noe padling og vinteren noe skigåing.
    Jeg har alltid pulsklokka på, og merker meg jo pulsnivået både hvilepuls, arbeidspuls og maxpuls. Alle er betydelig høyere nå, og det kan bare ikke oppstå tilfeldig - der må ha med D-vitaminen å gjøre siden det er det eneste sem er anderledes.
    Skulle ønske jeg kunne legge ut pulskurva og andre kurver fra Polarprogrammet, men daq må jeg laste det opp og endre på format og det blir mye styr.
    Maxpuls er vanskelig å flytte på - det vet alle som trener. Den var 15 slag høyere idag, og det er jo bare eksepsjonellt. Jeg tester alltid nest siste og siste kilometer - tar tiden på nest siste ved 140 puls og siste på 130.
    Det var vanskelig å komme så langt ned i dag, enda det pleier å gå som bare det.
    Det ble 8 og 7:30 og det er mye lenger tid - pleier å bruke rundt 6min på disse.
    Det betyr jo bare at pulsnivået er mye høyere - og det MÃ… være pga D-vitaminet. Dette må jo igjen påvirke cortisolet for det er jo det og andrenalinet som styrer pulsen.
    Og mitt oppi dette har jeg altså halvert Armourdosen.......
    Hvor lenge.........
    Sist endret av Admin; 06-09-09 kl 13:48 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg fra 1 tråd
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn