Side 10 av 10 Først 12345678910
Viser søkeresultater 91 til 99 av 99
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

I Oslo har de hormonlaboratoriet som man finner på www.aus.no og Fürst www.furst.no og capio www.capio.no og muligens andre.
    De ligger stort sett fra 9-22.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

jeg lurer på om det er noen som har noen formening om at stoffskiftet mitt kan stige av seg selv igjen? siden det hele tiden har vært på vei oppover frem til nå.
    det er jo lavt nå ligger rett over referansen.
    formen er sånn noenlunde, borsett fra at jeg er trøtt, hodepine,litt synsforstyrrelser,og håravfall.
    jeg tror min lege er av den typen at så lenge det er innenfor referansene er det ok.
    er litt i tvil om hva jeg skal gjøre.
    stoffskiftet har hele tiden vært litt på vei oppover, helt til nå.
    så vet jo ikke hva kroppen driver med.
    kanskje jeg bør vente litt å se hvilken vei det tar
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er et dilemma.
    Best for kroppen om den greier det - men også værst for den om den ikke greier det.
    En behandling vil i mange tilfeller passifisere mekanismen som regulerer kjertelen og på den måte frata kroppen kontrollen over kjertelen, men om kontrollen er tapt er det jo best å behandle

Målinger er øyeblikksmålinger - altså slik det var da du tok prøven.
    Da var ikke TSH særlig høy for såpass lav fT4. Det betyr at kjertelen ikke blir stimulert til å øke produksjonen da den målingen ble tatt.
    Tvert imot - hjernen din vil ha det slik eller senke stoffskiftet.
    Det er en viss sjanse for at det er normalt for deg og det kan være riktig å avvente.
    Nå er det jo viktig at du opprettholder det stoffskiftet som er normalt for deg og du bør iallfall sjekke det ofte.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard nye blodprøvesvar, verdiene bare synker :(ft4 12,5 ref 11-22

ft4 11,5 ref(11-22)
    tsh 0,83 ref (0,30-4,2)

2 mnd siden var verdiene:
    ft4 12,5 ref 11-22

tsh 0,90 ref 0,30-4,2

jeg er nå 6 mnd på vei med ei jente
    formen har vært veldig bra, men nå svinger humøret og jeg er ikke lett å ha med å gjøre.
    er trøtt, her om dagen klarte jeg ikke stå opp før kl 15.30 på ettermiddagen.
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Du ligger lavt, og lenge.
    Det er da symptomene kan komme - selv om det er innenfor referanseverdiene.
    Når referanseverdiene ble utregnet, ble det ikke undersøkt hvor lenge det er "normalt" å ligge på referansegrensen.

Et matematisk argument legen bør forstå og som i din situasjon jo er viktig .......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

Standard

Kan du ikke øke dosen? Det er viktig at din FT4 og FT3 ikke blir for lav når du er gravid. Og hvis du er på Armour, så blir TSH ofte veldig lav. Min er på 0.03 og eg og legen er enige om at den ignorerer vi mens vi konsentrerer oss om FT4.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei rikke, tar du noesomhelst stoffskiftemedisin nå? Jeg synes din ft4 er relativt lav. Mere midtpå ville vært bedre etter min personlige mening, spesielt pga graviditeten.
    Jeg vet du er redd for å gå hyper igjen. Men å ta levasin eller armour er noe helt annet.
    De som tar armour Thyroid kan klare seg på lavere ft4, bare de har høy nok ft3.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

jeg bruker ingen medisiner nå, legen mener stoffskiftet mitt er helt fint, siden tsh ikke er høyere.
    formen er ikke helt bra akkurat nå. kanskje jeg bare er sliten

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Andre leger ville sett på formen og på ft4 og ft3, og sett bort fra TSH, spesielt med din historie.
    Og fordi du er gravid.
    Kanskje en gynekolog villehatte t annet syn på saken, og det har blitt vedtatt nye retningslinjer om at de skal ta lavt stoffskifte på alvor hos gravide. Ditt stoffskifte er lavt etter mitt syn.

Side 10 av 10 Først 12345678910

Lignende tråder

1. Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 14-07-08, 12:33
  2. Mine siste prøvesvar
    Av Rafael i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 22-06-07, 15:34
  3. Kan noen se på mine prøvesvar?
    Av Siri -67 i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 19-03-07, 21:27

Bokmerker