Viser søkeresultater 91 til 100 av 121
-
17-08-07, 07:30 #91
Husker ikke sikker, men inneholder ikke kremen 1% ?
I 1gram (1000mG) krem er det altså 10mG kortison.
Nå blir ikke alt til brukbart kortisol av det som når den systemiske transport heller, og det tar jo litt tid.
Kanskje ett gram er passe ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-08-07, 09:58 #92
Jeg vet altså ikke... Men det dere sier kan jo forklare hvorfor kremen hjelper littegrann, men ikke gjør underverker. Når man ikke har tilgang til andre ting, deriblant leger/spesialister som tar slike ting alvorlig - så får man jo forsøke det man kan. I alle fall når man nærmer seg 0 mht funksjonsnivå over flere år. Og hvis dette er til hjelp for at kroppen kan klare å ta imot thyroxinet.... Og så får en håpe de har rett de som sier at også binyrefunksjonen vil normalisere seg når man oppnår rette dose thyroxin - over tid.
Men hadde jeg ikke en link med tidligere her, til ei side om kronisk utmattelse? Om at et bittelite tilskudd hydrokortisonkrem hjalp disse til litt mer energi - uten å forstyrre binyrene ytterligere (undertrykke kroppens egen produksjon)? Og at ved å bruke mer enn (1 mg - av 25 mg i tuben????), ble det ikke noe høyere funksjonsnivå? Husker jo dessverre alltid bare stykkevis og delt. Men jeg er i alle fall nesten 100% sikker på at jeg har kronisk utmattelsessyndrom. Det kan jeg heller ikke få leger/spesialister til å undersøke/ta alvorlig/ikke engang akseptere som lidelse.
Så jeg er overlatt til å eksperimentere, sånn forsiktig ;)
Apoteket sa det om tynn hud (trodde jeg skulle smøre på allerede tynn hud, slik som progesteronkrem, jeg...). De sa også at man ikke måtte gå ut i sola når en hadde smørt seg. Ettersom jeg heller ikke tåler sol, er ikke det noe problem, men greit å vite. Så da begynte jeg å smøre på korsryggen, som er så vond at det er vanskelig å beskrive etter MR den gangen (måtte ligge minst 20 min. på rygg, noe jeg "aldri" har tålt), og jeg synes faktisk den virker littegrann smertedempende - en liten stund."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-08-07, 11:18 #93
Det er nok sikkert sånn at den bare hjelper hvis du mangler litt, og det hjelper nok ikke noe mer selv om du erstatter mer enn det som mangler.
Om du har mistanke om ME så har du vel vært på sidene der og lest ?
Du må få fastlegen din til å henvise deg til en avdeling som driver med den typen diagnostikk. Jeg vet ikek om andre enn Bergen eller Oslo ?
Jeg har vært hos Dr.Brubakk på Ulevåll og jeg hadde noe av det som skal til, men jeg var da heller ikke så kraftig angrapet som jeg har sett at folk kan bli.
Husker at han tok blodtrykket liggende og når jeg reiste meg opp.
Det var før jeg skifta til Armour - og siden har det ikke vært nødvendig å tenke i de baner - så se å få opp Armourdosa di Stina.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-08-07, 11:46 #94
n'Finn
Har lest en del om ME, har t.o.m. vært medlem i ME-foreninga i et år, for der fikk jeg en helt fantastisk oppfølging. Så jeg er som sagt så og si 100% sikker på at jeg har dette. Men legen vil ikke henvise meg. Han forsøkte en gang til en i Telemark, men vi fikk brev derfra om at han ikke lenger hadde kapasitet til å ta inn folk for utredning av ME. "Det var det", sa legen. Neste gange jeg hadde funnet fram til en annen jeg kunne bli henvist til, ble han sint. La ut noe om sin integritet og greier og at ME ikke var noen sykdom, og at pasient-foreninger kun var ute på å få penger osv... Har fått en delvis unnskyldning etterpå, men tør ikke ta opp igjen temaet. På det tidpunkt gikk jeg til nevrolog pga de enorme søvnproblemene. Tenkte han måtte være den rette å spørre: "Nei, du kan ikke ha ME, for det er en tullesykdom.". Han ble også veldig sint. Har ikke krefter til å stå på. Dessuten, så er det alltid en grunn til at man har ME, jeg lurer heller på hvorfor jeg har det jeg. Joda, sikkert slitne binyrer, kanskje vaksine som liten, kanskje pga for dårlig behandlet stoffskifte, andre ting, så jeg er mer interessert i hva man kan gjøre. Det finnes jo ingen medisiner for ME, bortsett fra kanskje papaya. Det hadde vært mer interessant med en fullstendig utredning av ulike hormoner og relaterte ting.
Jo, fikk legen til å ta blodtrykk liggende, så stående. Det sank. Men ikke så mye at det var noe unormalt, mente han. Men det skal ikke synke hvis man ikke har visse tilstander. Han vet jo ikke....
Jeg beveger meg mot 1 1/4 grain = 75 milligram Armour. Går det bra, så blir det en glidende overgang til 1 1/2 ("glidende" - sånn som jeg føler og opplever det ;) ) Du har tidligere nevnt at jeg trolig kan stå på 1 1/2 grain ei stund, har du noen formening om hvor lenge? Og når bør jeg ta vekk de 50 mikrogram Levaxin jeg tar om kvelden, hvis jeg bør gjøre det?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-08-07, 13:21 #95
DCS
Kan jeg spørre deg hvor du kjøper så stor dose b5? Så på mine b-vitaminer, de inneholder 15 mg b5."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
18-08-07, 14:14 #96Gjest
http://www.insulinfactor.co.uk/subprod/ ... 01071.aspx
http://www.nutri-linkltd.co.uk/
Desse sender frå same firma. Pantothenic acid (B5) kan du kjøpe, ellers har dei masse anna for binyrene (adrenal support), f.eks. cytozyme ad, adrenal dynamite ++. Ring og spør dei kva dei kan anbefale. Dei har også noke sånt som "female formula/support el. liknande, med dissekerte organ/heile det kvinnelege hormonsystemet..
-
18-08-07, 22:35 #97
Tusen takk, DCS, snill du ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
26-08-07, 00:56 #98
http://home.online.no/~meretlun/binyrer.htmFør man behandler noen med Thyroxin for hypothyreose, så SKAL binyrenes funksjon først testes.
Når Thyroxin gis til personer som har både hypothyreose og binyretretthet vil personen ofte oppleve en forverring av symptomer. Linken under er preparatvedlegget til Thyroxin. Der står det svart på hvitt at at Thyroxin ikke skal brukes ved ubehandlet, utilstrekkelig binyrefunksjon. Det samme gjelder Liothyronin
(som er syntetisk T3).
http://www.elanderspublishing.no/medisi ... t/1105.htm
Hormonlaboratorier foretar prøver på kortisol og ACTH. Disse taes kl. 08.00 og 20.00. Kortisolprøven kl. 08.00 bør taes basalt (dvs. før du så mye som rører på deg etter at du har våknet om morgenen). Du må be legen om å få prøven kl. 20.00 da dette ikke er rutine.
Kortisolnivået skal synke utover dagen, derfor er det viktig at kortisol måles i det minste 2 ganger på en dag. Hvis binyrene er stresset oppheves ofte døgnvariasjonen. Dette vil man se når nivåene måles morgen og kveld.
Jeg regner med at det er flere enn meg som har problemer med søvn, som bråvåkner opptil flere ganger om natten av de ikke får puste, og som har smerter under føttene og inni hendene......dette er et av symptomene på kortisolmangel. Jeg opplevde en rask bedring i forhold til dette når jeg startet på homeopatisk kortisol. Ulempen var at etter 4 mnd. med denne medisinen avtok virkningen, helt i tråd med hva homeopaten min hadde sagt om langtidsbruk av dette medikamentet."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
26-08-07, 02:55 #99Gjest
Bra side.
-
26-08-07, 10:01 #100
Ja, veldig bra. Bare synd at alle linkene jeg har forsøkt, er inaktive...
Bekrefter vel kanskje det jeg opplever med oppstart av Armour....? Fremdeles er jeg like dårlig på alle områder, verker faktisk bare mer og mer (men vi har hatt +/- stiv kuling i snart et år nå, så.... men også her inne, DCS, bekreftes det at varme og kulde kan være stressende for binyrene), og har vel fått mer symptomer på sliten binyrebark.Ved overgang fra Thyroxin til Armour er det nødvendig at binyrene sjekkes Hvis ikke kan du risikere et "krasj". Grunnen til dette er at Thyroxin er så inaktivt metabolsk at det så vidt rører seg i systemet og gjør lite for deg. Naturalthyroxin derimot, øker den metabolske aktiviteten så effektivt at binyrene ofte ikke greier å takle den plutselige "hjelpen" tilbake til normalen."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 12:16 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Hvordan virker FT3 på formen deres?
Av Trygve i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-12-06, 17:30 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10
Svar med sitat
Bokmerker