Viser søkeresultater 91 til 100 av 241
-
09-05-07, 20:21 #91
Har ikke så mye gode råd å komme med , men en stor go bedringsklem til deg og håper at ting ordner seg for deg snart
-
12-05-07, 12:10 #92
havnet på legevakten i natt
:(
har ikke vært i form de siste dagene føler meg egentlig veldig syk.
så i natt våknet jeg av uutholdelige smerter underbrystbenet, jeg trodde min siste time var kommet.kvalm
kastet opp gjorde jeg og, kjempe k
legen visste ikke helt hva det kunne være men mente at det virket som en strekt muskel
aldri i livet, det kan det ikke ha vært, kjenntes ut som det var noe som sprakk inni der nesten.
jeg hadde 110 i hvilepuls selv om jeg satt helt stille.
så jeg ble sendt hjem igjen med beskjed om å legge meg og ta smertestillende
hvis det ble like ille igjen eller verre skulle jeg bare ringe igjen.
så nå sitter jeg her da og føler meg i grunn dårlig, har ikke så vondt, men kjenner at noe er galt.
det rare er at jeg har hatt litt vondt der en stund nå, men ikke sånn kjempe, så har ikke tenkt veldig på det,
men hvilke organer er det som ligger der da?
er det ikke bare mellomgulvet?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
13-05-07, 10:03 #93
God bedring Rikke og lykke til
-
13-05-07, 13:27 #94
Det kan muligens også være costochondritis, har et annet navn på norsk, husker ikke hva det var. Inflammerte muskler mellom ribbeina. Hos meg så hogg det veldig i ribbeina og jeg hadde det lenge, gikk opp og ned. Var på undersøkelse på Ahus etter ett års ventetid engang. De testet meg for astma og tok EKG. Fant ikke noe. Ingen forslag heller.
Fant senere ut via forumene at det er costochndritis som er et hypo-symptom og at det går over ved riktig dose levaxin, har kommet tilbake dengang jeg måtte gå uten levaxin leer prøve lavere dose (pga min lave TSH..) .
Testen er enkelt, man tar dobbel dose Ibux eller noe annet som har ibumetin, og hvis det blir bra, er det costochondritis......
Legene er ikke så opptatt av dette.
Ellers er jeg enig at det kan være noe med gallen, som jo også er et hypo-symptom. Noen andre her har hatt det.
-
13-05-07, 15:56 #95
Trist å høre at du har vært syk i helgen.
Ønsker deg god bedring. Syns du skulle oppsøke fastlegen i morgen, og ikke vær redd for å oppsøke legevakten heller omigjen. Husk at det er du og ingen andre som kjenner smertene.
-
18-05-07, 22:35 #96
Akkurat det samme skjedde med meg i januar. Hadde sterke smerter under brystbenet på vestre side, fikk nesten ikke puste og hadde strålinger ut i armen. Ambulansen kom, rett på legevakta, fikk sterke smertestillende rett i skinka og da ga det seg litt etter hvert og ble sendt hjem. Men var mørbanket i flere dager. Så fikk jeg høy feber og høy senkning og ble sendt på sykehus for da trodde de det var bukspyttkjertelbetennelse, betennelse et eller annet sted var det i hver fall siden senken var så høy. Drikker du mye alkohol, ble jeg spurt. Hallo nei, jeg har en sønn på 4 år, jeg drikker ikke mye.... jeg er syk! Så ble det snakk om gallestein eler gallebetennelse.
Ble undersøkt med ultralyd og blodprøver på sykehus uten at de fant noe som helst feil med magen. Det de derimot fant var lungebetennelse som jo forklarte høy senk, og da bortforklarte de magesmertene med forstrekt muskel pga hosting. Det der var ikke noen muskelstrekk nei!!! Disse smertene kan umulig sammenlignes med det!! Under brystbenet sitter galle, bukspyttkjertel, lever og milt. I mitt tilfelle satt smertene der milten sitter, på venstre side. Og hvorfor smertene kom? Midlertidig svikt i indre organer pga hormonforstyrrelser er min teori. Og derav lav stresstoleranse (hadde hatt en ille dag jeg i forkant, hadde du?) Og jeg går enda lenger og skylder på kvikksølvforgiftning. Se tidligere innlegg på dette. Har også vært innlagt en gang før da hjertet pumpet i hundreog åtti, hele kroppen skalv, hodet holdt på å sprenges og jeg var fullstendig hyper. Den gangen mente de det var et angstanfall, mens jeg trodde jeg hadde bikket over i høyt stoffskifte. Siden prøvene ikke viste dette, så måtte de jo ha noe annet å skylde på. Men angstanfall var det ikke, det skal jeg banne på til min siste dag!! Det er noe fysiologisk feil som skjer i kroppen, men legene klarer ikke å forklare det, så derfor tror jeg på kvikksølvforgiftning for det gir meg forklaring på alt som feiler meg, og mange andre.... Vet ikke om dette hjalp deg noe, men du har jo trøbbel med stoffskiftet og da er det jo ubalanse i hormonsystemet i alle fall.
-
19-05-07, 00:12 #97
Ang. blodtrykkstigning og hjertebank, har lest at noen har fått diagnose på noe som heter dysautonomi.
Mend ette høres ut som en betennelse eller noe.
Man kan ikke se betennelse i gallen hvis det ikke er steiner, har jeg hørt rykter om, men jeg vet ikke mer.
Det var en på det am. forumet )LIndaend, hunreiste til Hetoghe i Bllgia, solgte bilen for å få råd) som hadde disse sterke smertene stadigvekk i årevis. hun kom tile en lege som driver med noe sånt men jeg må lete etter nettsiden hans. det viste seg at hennes galle var sammevokst til tynntarmen og han skjærte den løs og han sa at det kan gi store smerter. Vet ikke mer om det. Men hun fortsatte med noen smerter etterpå og jeg følger historien. Hun fikk en blindtarmsoperasjon seks uker etterpå som var planlagt og skulle fjerne noen myomer også. Legen bekreftet også en sammenheng med hypo og gallesykdommer. Han setter forresten flere pasienter på Armour før en operasjon av noen grunner. (altså som ikke har høy TSH men visse symptomer)
Er enig i de andre teoriene også.
-
21-05-07, 20:43 #98
endelig har jeg fått begynne med levaxin!
var hos øre nesehals legen min nå idag etter at jeg hadde vært hos fastlegen som ikke vil la meg prøve levaxin før etter jeg har tatt ct av hodet og vært hos nevrolog, jeg fikk brev i posten om at det var 5-6 mnd ventetid, og det synes jeg er lenge å gå og føle seg så dårlig. skulle
egentlig til en kontroll etter en neseopr, jeg hadde i februar, men det var han som oppdaget mine stoffskifte problemer da jeg var så syk.
så tok med stolpe diagrammet til han også,og fortalte om mine symptomer, og at jeg har spurt fastlegen om å prøve levaxin på eget ansvar, men at hun vil vente.
han sa at en ny forskning kunne vise at etter en betennelse på skjold kjertelen kunne den ha blitt ødelagt, hormonene måles på blodprøvene, men er egentlig ødelagte, og kroppen kan ikke bruke de...
og gjett, han skrev ut levaxin til meg
50 mikrogram, 1 tbl til dagen.
han sa og at jeg hadde ingenting å tape på å prøve dem.
at kjertelen ville virke dårligere ,men det var kanskje like greit sa han.
hmm lurer på hva fastlegen tenker når hun skjekker mailen han skrev til henne
men jeg er så happy idag, jippi
kanskje jeg kan bli meg selv igjen om en stundHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
21-05-07, 21:04 #99
Gratulerer! Da er det bare å vente på virkningen.. kan nok ta noe tid. Men det er bra det går fremover!
-
21-05-07, 21:13 #100
Jeg har akkurat også begynt på prøvebehandling selv, uten at det er noe som vises på blodprøvene. I henhold til min lege var det værre å bruke p piller og anti depressiva enn levaxin.
Jeg har startet på 25 mg, skal opp til 50 om en uke.
Fremtiden er spennende!
Lignende tråder
-
Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 22Siste melding: 07-05-12, 19:58 -
Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
Av annis i forumet Postpartum tyreoidittSvar: 27Siste melding: 13-03-11, 13:24 -
Onsdag 16. desember
Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 17-12-09, 08:02 -
Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 19Siste melding: 05-04-07, 11:35 -
De Quervains eller subakutt thyreoditt
Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-02-07, 12:12
Svar med sitat

Bokmerker