Side 2 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 81
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    16

Standard

Jeg er her , men kan ikke bidra så mye så lenge jeg går med ubehandlet hyper. Kan ikke bruke NeoM pga at jeg ammer.

Jeg har en kjempeoptimistisk dag i dag, men hos meg varierer det veldig. Skal ta nye prøver neste uke, kanskje jeg har noe mer å komme med da .

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Re: Nye prøveresultater

Hei. Om jeg ikke er hyper nå har jeg hvertfall 5 år på baken som det. Og er Hypo nå på det 7. året. Tror kanskje att det er fryktelig mange derute som bare ikke er klar over dette og lignende forum. Jeg fant dette helt tilfeldig da jeg leitet etter stoffskifte-organisasjonen i Hønefoss. Og gudskjelovogtakkogprisfordet!!!!!!! For her leste jeg om medisiner som legen min ikke viste om og tipset henne om det og nå er formen hundre ganger bedre enn den var!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av brits
    FT4 var ved siste måling steget til 13. Legen reduserte Neo*en til 7,5mg. Jeg har virkelig hatt en hypotur den siste tiden. Selvfølgelig mener legen at man ikke blir deprimert av å ha lavt stoffskifte. Dette må skyldes andre årsaker. Kjenner dere også denne frakken? .
    KJENNER`N, og har til og med hatt utestemme til han.... En positiv ting m å være Hypo(hvertfall for meg) er att tålmodigheten er som regel ikke tilstede. Vanligvis er jeg veldig puslete med autoriteter(voksne folk...) men når jeg har down-periodene bør ting skje på min måte. Dessverre for de som ikke er enig med meg da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Rart det der med FT4. Selv er jeg hypo, men en periode var stoffskiftet for høyt og FT4 var da 40. Da mente legen at jeg burde være i super form. Men jeg følte meg bare trett og slapp. Da den var på 7 var jeg elendig da også og sist på 26 ingen bedring. Nå har jeg nettopp startet med Amour så jeg er veldig spent på hvordan det blir. Hos meg virker det som om stoffskiftet varierer veldig jeg kan fort gå opp eller ned. Fra 40 til 7 på 2 uker( uten Levaxin) .

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Blodsukker, psykiske symptomer

Jeg har et blodsukkerproblem for tida. Det er i hvert fall det jeg tror det er. Jeg har alltid måttet spise regelmessig og ofte, men de siste ukene har dette forverret seg kraftig. Antar at FT4 ligger på ca 16 nå.

Har søkt litt på nettet angående sammenhengen stoffskifte og blodsukker, men har vel egentlig ikke funnet noe bekreftende. Er det noen andre som har noe info om dette eller egne erfaringer?

Dette vet jeg at jeg har tatt opp tidligere (før krasjet, ikke mitt, men forumets ).

Det kan mange ganger være vanskelig å skille de fysiske fra de psykiske symptomene. Det som man tror er psykisk, kan være fysisk og vice versa.

Hvis man f.eks. er deprimert pga thyroxinubalansen, hjelper ikke all verdens psykologsamtaler eller antidepressiva. Da gjelder det jo å få hormonene på riktig nivå. Etter alt jeg har lest om dette så sier de fleste at symptomene forsvinner så snart FT4 er på riktig nivå. Jeg antar at symptomene ikke forsvinner over natten.... lurer litt på hvor lang tid kroppen trenger på rett nivå før plagene er borte. Jeg vet at dette er noe individuelt, men er dete noen som har noe å hjelpe med her...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Lajla

Jeg var på et foredrag med overlegen på Blefjell læring og mestringssenter (har kurs for hypo folk), og da spurte jeg om hva som var vanlig. Og han sa fra 6 måneder til 2 år var generelt tiden man brukte for å komme i balanse..

Det jeg har hørt ellers, er at det er noen få som blir veldig fort symptomfrie, men de som ikke blir det, vil bruke ca like lang tid å komme i balanse som man har vært i ubalanse. Da blir det lang tid å holde ut for meg ;)
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Antar at det var meg du svarte

Dette med at det tar like lang tid å bli symptomfri som den tiden man har vært syk, har jeg problemer med å svelge. Noen har jo gått i mange, mange år før de har fått diagnose og rett behandling. For dem betyr dette at de faktisk aldri kan regne med å bli friske

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

He he Sorry Brits!

Nei jeg tror ikke det. De fleste blir bra eller tilnærmet bra. Det viser all forskning. Det er vel rett under 10% av hypo som ikke blir bra følge forskningen. Så sjansen for å bli bedre eller symptomfri er ganske stor!

Du som er hyper har jo sjanse til å bli helt frisk. Jeg tenkte meg ikke om at jeg svarte på høyt stoffskifte. Ved autoimmun lidelse tror jeg (IKKE SIKKER) at man blir hypo uansett. Men ved radioaktivt-jod er det 50% sjanse for å bli frisk, og ved operasjon 70-80% sjanse. Det er jo gode odds

Kognitive (psyke, brain fogg osv) plager skal forsvinne når du er i balanse av medisinene. Sammen med de fysiske..
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Jeg tror at en av oss misforsto- eller kanskje begge...

Jeg satte det egentlig litt på spissen da jeg sa at noen ikke blir friske. Det jeg mente er at noen har gått med rare symptomer i kanskje 30-40 år og hvis de har nådd en alder på 50 år når diagnosen stilles og egentlig har hatt stoffskifteproblemer like lenge så blir teorien om at man tar like lang tid å bli frisk som man har vært syk ganske uholdbar. De fleste av oss blir ikke 100 år....

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard

Hei!

Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour. Jeg er en av de som ikke raste ned i kilo selv om jeg var temmelig "høy" før dette ble oppdaget. Har også problemer med blodsukkeret og tror at det har sammenheng med at vekta er høy og det har den blitt i forhold til stoffskiftet. Gikk bra da jeg gikk på en "umenneskelig" diett, hvor jeg måtte kutte ut sukker, mel, melk, brød,poteter+++++. Etter at jeg gikk tilbake til normalkost med mye frukt og grønnsaker gikk kiloene på igjen og jeg begynte å merke godt når blodsukkeret var for høyt eller for lavt. I følge legen vil jeg få diabetes 2 , hvis jeg ikke får ned blodsukkeret. skal til lege igjen på onsdag , så får vi se hvordan vi kan gripe fatt i dette. Må legge til at jeg ligger litt høyt innen referansene på stoffskifte, men trives med det.

Hilsen hias

Medlem siden
    Mar 2005
    Meldinger
    101

Standard

Blodsukker, insulinresistens og stoffskifte henger helt klart sammen. Jeg har også følt en sterkere trang til søtt og oftere mat den siste tiden (er sulten hele tiden, ekkelt :evil: ), og jeg tror at jeg er på den lave siden igjen når det gjelder stoffskifte.

Fire hormoner, når de er til stede i tilstrekkelige mengder, regulerer insulin- og sukkerkonsentrasjonen; kortisol, tyreoideahormoner, veksthormon og testosteron (også hos kvinner).

Kosten er selvsagt også viktig, bl a kutte raske karbohydrater. Regner med du har sett Noras innlegg om kosthold;
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=222 .
    Høy og lav på samme tid
    • Smil fra meg

Side 2 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Radioaktiv jodbehandling
    Av popsy i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 20
    Siste melding: 13-06-15, 18:36
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Onsdag 16. desember
    Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 8
    Siste melding: 17-12-09, 08:02
  4. Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
    Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 09:45
  5. Svar: 6
    Siste melding: 26-07-07, 23:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •