Ops ?
Sitat Opprinnelig skrevet av belle Vis post
Leste forresten et skummelt innlegg du hadde at feil hormonbehandling kan totalt ødelegge kjertelen. Dette er da ikke nødvendigvis tilfellet på de naturlige medikamentene?
Hm.... - til mine egne utsagn !
Har jeg virkelig skrevet det ? Håper det er løsrevet fra en sammenheng......

Jeg mener vel at du først skal gi Levqaxinen en sjanse til å vise hva den duger til - og da må du opp i en dose som passer for deg.
Leger kan "geleide" deg i riktig retning med sine blodprøver, men kan ikke gi deg en eksakt dose som passer for deg.
De har rett og slett for dårlig verktøy til det i dag.
DU, er selv facit.
Det er du som vet hvor stor den beste dosen er, men du bør lære hvordan du unngår alle de dumme tinga vi andre har gjort.
Og i bunn og grunn unngår du dem ved en laaangsom økningstakt.
Så vil du møte "taket", og så skal du litt ned i dose derfra.
Det er alt.......

Den gamle Armour som jeg startet opp på var som dag og natt da jeg kom fra Levaxin. ERFA fungerer greitt for meg.
Så endret fabrikken formula i 1999 og det ble samtidig noe brudulje i markedet, skapt av en FDA-agent som kun ville begunstige syntetindustrien.
Men det Kanadiske ERFA "sto han av" og er idag det som er lettest å få tak i gjennom Norske leger. Det er bare for legen å skrive ut en spesialresept som kalles "søknad om registreringsfritak".
500stk ERFA Thyroid 125mg og en box 500stk med 60mg.
Da har du for innpå et par år og kan regulere dosen.

På nett ville jeg gått for Thyroid-S.
Har ikke forsøkt denne selv, men den har mange tilhengere.

Jeg har ikke tatt stoffskifteprøver på mange år. De forleder mer enn de leder.
Feks.
Referanseområdet for fT4 er 10-20 (feks)
Så 15 er jo "bulls eye", og det legene søker etter å oppnå.
Så er det bra for deg ?
DU, er ikke et gjennomsnittsmenneske, men er likevel med å danne den statistikken som bestemmer ref.grensene. Og din verdi kunne vært 22.
Hva er det da verd å sammenlikne med 15 ?

Nei, bruk deg selv som målestokk.
Når du har funnet dosen, kan du jo la legen låne armen din for å finne ut hvordan du vil ha det ?
Men det gidder dem ikke !
Jeg har tilbudt hormonlaboratoriet på Aker dette, men de avslo.
Så de vil ikke lære noe - de vil ikke finne ut hvordan landet ligger. Det eneste de vi, er å føle sine egne selvbestaltede statutter.
De håper på den måten å treffe gjennomsnittet.
Og det er jo det de gjør.........