Viser søkeresultater 1 til 10 av 58

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Lightbulb Sv: Om Armour, refusjoner og litt til.

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina Vis post
    Hm... jeg har tenkt litt på Armour de siste dagene -
    om jeg skal vurdere å se om legen går med på at jeg får forsøke det.
    Jeg har visst tette thyreoidea-reseptorer eller noe - kanskje de er så fintfølende at det må mer naturlige ting til. ..

Skulle man f.eks. kunne få Armour på blå resept,
    så må det vel en godkjenning til av det som legemiddel - og det er vel en årelang prosess, eller...?
    Uansett, et sted må man jo selvsagt begynne.
    Jeg henter opp denne tråden igjen fordi:
    jeg vil ha medisinen som jeg ha på blå resept

Så har jeg vært på sykehuset og det har blitt sendt søknad til HELFO - det blir å leve i spenning en stund til
    Noen her inne som har fått sine bønner oppfylt i så måte

I denne diskusjonen https://groups.google.com/forum/#!to...se/82qoJkmf48k - trådstarter først om Levaxin (virket ikke særlig bra) og så om thyroid medisin (en variant som gjorde slutt på elendigheta) - skriver Line Halvorsen:

"Og ingen av disse ordningene dekker min medisin. I Norge får man kjøpt ett merke.
    Det virket ikke særlig bra på meg, og jeg forsøkte i tre år.

Når jeg så fikk forsøke en annen variant som gjorde slutt på elendigheta, sykemeldinger og legebesøk og alskens vitamintilskudd
    (fordi kroppen ikke fungerte fikk jeg alle slags andre greier også, selvsagt) inkludert, så dekkes den altså ikke.
    Selv om jeg har spesialisten å støtte meg på, og som til og med søkte på mine vegne.

Jeg er ikke alene om dette, og forklaringen på at man ikke får dekket den er at medisinen inneholder to virkestoffer.
    Sto det i avslaget fra Rikstrygdeverket.
    Det argumentet har flere i andre deler av landet fått servert etter å ha søkt på samme medisin.
    Faktisk det eneste argumentet som er brukt.
    Men medisinen lar seg ikke "dele" - det er tørket skjoldbruskkjertel fra gris.
    Tørket, malt og presset (hørte jeg *yuck*? Ja, det lukter høgg og smaker verre, men det virker).

Hadde det eksistert en medisin for hvert virkestoff kunne jeg fått dekket inntil 90% av kostnadene om jeg trengte begge.
    Hvilket jeg altså gjør. Den syntetiske kombinasjonen kan jeg få på blå resept. Men det virker som sagt heller dårlig.

Så sitter man der da, med utgiftene sine, og er takknemlig for at man har råd til å kjøpe seg et liv.
    Og ikke minst for at man selv fant ut av at dette stoffet kunne være et reelt alternativ og for en lege og en spesialist
    som var villige når alt annet var prøvd og funnet aldeles unyttig og uføretrygd var neste forslag fra legehold.
    Men da ble jeg stri, gitt! Og det gikk bra.

Og medisinen faller ikke inn i kategoriene skissert over, bl.a. med vanedannende; det er tyroxin.
    Et stoff kroppen min (alle kropper!) må ha for å virke, og som min kropp ikke lager lenger.

Har noen tips til argumenter som kan gå igjennom hos Rikstrygdeverket er jeg åpen for forslag.

Nå skal det sies at mitt likningskontor har vært greie, jeg argumenterer for fradrag og får svar tilbake, med ja eller nei punkt for punkt.

Men de er ikke pliktige til å godkjenne, og man skal ha flaks med saksbehandleren, for lovverket praktiseres forskjellig i de enkelte kommunene.
    Jeg har hatt flaks ved et par anledninger, men de fleste får blankt avslag, både med og uten legeerklæringer.
    Og sånn bør det ikke være."

Vel - jeg håper inderlig at noe er forandret til det bedre de siste åra.
    Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 13:53 Begrunnelse: 'Dødt' link udskiftet
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Trenger litt hjelp ang. Armour??
    Av Nett i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 17
    Siste melding: 22-02-07, 11:03

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder