Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
23-10-10, 20:13 #28
Sv: Blir ikke tatt seriøst...
Legen har egentlig ikke gitt meg så mye informasjon om hva som er galt annet enn "lavt stoffskifte", så fint at du filler meg litt inn der. TSHen min er vel forholdsvis høy (?), og T4 er alt for lav, det merkelige er at T4 er fremdeles i nedre delen av "normalskalaen" selvom jeg går på levaxine. Var derfor jeg lurte litt på "kombinasjon" av.. er det t3 de gir? samt det jeg går på nå.
Etter det jeg har forstått er Armour en "kombinasjon", eller tar jeg feil?
Jeg tok nylig en blodprøve, jeg har gått på 75mg levaxine en stund. TSH gikk ned fra 3,4 til rundt 1,2 var det vel, men noen måneder senere hadde det gått opp til 2,3, samt at T4 lå nede i 14. Husker ikke hva T4 lå på da TSH var nede i 1,2, men det var ikke noe høyere tror jeg. Hun økte levaxinen min til 87,5 (rar dose, jeg vet). Jeg har ikke gått på det lenge nok til å gi noen sikre tilbakemeldinger på den dosen, de skal ta blodprøver om rundt 5 uker for å se. Jeg var i allefall mye mindre sliten på 75mg, dog "nedeperioder" hvorav jeg var veldig sliten, som jeg antar er normalt selvom man går på medisiner. Nedeperiodene er uansett langt kortere og sjeldnere enn uten medisin, hvor jeg var i nedeperioder nesten 100% av tiden og ikke orket å gjøre noen ting.
Hvis du har mer informasjon å gi om hva du tror tilstanden min kan være så hadde jeg satt pris på det :-)
Og ja, jeg har vært veldig nysgjerrig på ikke nødvendigvis "naturlige" varianter, men kombinasjonsvarianter, og jeg ble bare tipset om at Omdal var en av de få som skrev ut Armour, som er den eneste jeg har hørt om. Jeg ble imidlertid skeptisk til ham etter at jeg leste om hva balderklinikken anser som standard praksis ellers..
Er forresten ingen fan av nettbutikker når det gjelder medikamenter, vil helst få det fra en lege som vet hva som er best for meg og justerer alt deretter. Slike leger er mangelvare :-)
Jeg vet ikke hvor høyt Fritt T4 bør være, men jeg har ligget på alt fra 9 til 14, og det anser jeg som ganske lavt.. 9 er vel en god del under grensen. Legen min har lagt veldig mye fokus på at TSH skal ned til under 1, men lurer på om det i det heletatt gjør så mye for T4 hos meg? Det skurrer jo litt.TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
Lignende tråder
-
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Av GJV i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 09-05-09, 11:36 -
Er ny her. Har hypothyreose og blir ikke bra
Av Rufus i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 30-01-09, 22:55 -
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Verdiene blir ikke stabile.......
Av Solstråle i forumet Normalverdiene?Svar: 28Siste melding: 02-08-08, 18:20 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat
Bokmerker