Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
23-10-10, 19:32 #26
Sv: Blir ikke tatt seriøst...
Jeg har lavt stoffskifte, og får medisiner deretter. Jeg har TSH-verdier på rundt 3,4 og T4 er helt i nedre grensen.
Jeg går på i ngen måte på medisiner på GRUNN av vektproblemene, det er bare en svært uønsket bivirkning av stoffskiftet mitt. Jeg hadde knapt energi til å spise eller gå på toalettet før jeg fikk levaxine. Nå er energinivåene mine veldig fine, og jeg har respondert svært bra på medisinen sånt sett, men jeg går uhyre fort opp i vekt, og grenser fort mot overvektig med mindre jeg spiser alt for lite, og det er ikke bra for meg. Det er nærmest det motsatte av spiseforstyrrelser jeg forsøker meg på nå, da jeg ikke har lyst til å spise så lite som det jeg føler at jeg må for å ikke bli tykk. Etter det jeg har forstått har mange hatt godt utbytte av å få armour i tillegg til tyroxine, og har ikke hatt like mye problemer med vektøkning etter dette.
Noe av grunnen til at jeg spør om folks erfaringer med Omdal er fordi jeg er usikker på hvorvidt det han gjør er bra eller ikke, og er gjerne ute etter kritikk eller bedre forslag.
Jeg har forøvrig fått SVÆRT gode kostholdsråd fra flere på forumet her, som jeg prøver å følge etter beste evne.
Det jeg derimot lurer på er om vektøkning og angst for overvekt er noe man til enhver tid må leve med når man har lavt stoffskifte, eller om f.eks armour ville hjulpet på det så VEL som de lave energinivåene jeg har uten medisin.
Jeg er på ingen måte ute etter å bruke stoffskiftemedisiner fordi jeg vil ned i vekt, det bruker jeg fordi det er nødvendig for meg. Jeg har bare hatt inntrykk av at folk responderer forskjellig på forskjellige medisiner, og at noen har mistet bivirkningen av rask vektøkning på "riktige" medisiner.
Jeg prøver på ingen måte å opprettholde noen spiseforstyrrelse, jeg vil snarere tvert i mot spise mer. Jeg har hatt spiseforstyrrelser tidligere i tidlig tenårene, og har lenge vært redd for at det kan ha gått ut over stoffskiftet jeg har i dag, og er neppe ute etter å gjøre det verre.
Jeg er mest ute etter råd for hvordan man kan takle alle aspektene ved lavt stoffskifte, og vekt er ikke unormalt å være betydelig opptatt av når man går så fort opp i vekt som det man kan gjøre. Enten det er i form av kostholdsråd eller medisin, prøver jeg bare å få informasjon. Kostholdsråd har jeg forøvrig fått veldig mye av, og det er jeg glad for.TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010
Lignende tråder
-
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Av GJV i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 09-05-09, 11:36 -
Er ny her. Har hypothyreose og blir ikke bra
Av Rufus i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 30-01-09, 22:55 -
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Verdiene blir ikke stabile.......
Av Solstråle i forumet Normalverdiene?Svar: 28Siste melding: 02-08-08, 18:20 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat
Bokmerker