Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
23-10-10, 19:03 #12
Sv: Blir ikke tatt seriøst til tross for at jeg mener blodprøvene skurrer
Hej Belle
Jeg ved ikke om jeg har forstået eller misforstået, hvad siger lægen om årsagen til insulinresistens.
Det korte af det lange er, at jo flere "hurtige" kulhydrater man spiser, jo større risiko bliver for at udvikle insulinresistens. Uanset om man er i behandling med stofskiftemedicin eller ikke. Omvendt: jo færre "hurtige" kulhydrater man spiser - jo bedre insulinbalance man opnår = bedre helse og bedre - genopretning af kroppens egen, sunde vægtkontrol.
Fedtstoffer og proteiner i kosten er næsten insulin-neutrale og ved at øge andelen af proteiner og animalske fedtstoffer (smør, fløde) og vegetabilsk kokosolie i kosten - vil disse reducere insulinreaktionen på måltiderne = reduceret risiko for udvikling af insulinresistens + bedre vægtkontrol på længere sigt. For de fleste virker det fort, for dem der i flere år har levet af fedt-, proteinfattig og lavkaloriekost før de har omlagt kosten til mere "normal" igen - tager det længere tid, men det kommer og sker for enhver, der konsekvent erstatter "hurtige" kulhydrater med "langsomme".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Av GJV i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 09-05-09, 11:36 -
Er ny her. Har hypothyreose og blir ikke bra
Av Rufus i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 30-01-09, 22:55 -
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Verdiene blir ikke stabile.......
Av Solstråle i forumet Normalverdiene?Svar: 28Siste melding: 02-08-08, 18:20 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat
Bokmerker