Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
17-06-10, 14:05 #11
Sv: Løse opp Armour/erfa i munnen....
Måske. Men jeg ved jo ikke, om det er derfor, jeg fryser ... Men mærkeligt sammentræf i hvert fald, at jeg fryser og har sær mave i dag, når det eneste, jeg har gjort anderledes, er at tage Erfa'en med vand i stedet for at smelte den under tungen
-
23-10-10, 12:05 #12
Nå har jeg lest noe nytt (for meg):
Så - heretter kommer jeg til å gjøre en mellomting; tygge og svelge.
Jeg tenker at kanskje enzymene i munnen kan hjelpe til, de vil fortsatt gjøre det uten (den langvarige) smeltingen.
Jeg har lite opptak av B12-vitaminer, fordi jeg mangler noe som heter intrinisic factor i tarmen.
Kanskje jeg mangler noen andre faktorer også
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
23-10-10, 12:30 #13
Hei Kevlin
Vil bare understreke at dette ikke er noe gjetting. Jeg har egne eksamener som omhandler blandt annet de ulike former medisiner kan taes i, og ulike typer tabletter.
Intrinsic (indre) faktor produseres i magesekken og brukes kun til å koble seg sammen med vit B12 (extrinsic(ytre) factor), slik at det kan absoberes når maten kommer ned i nederste del av tynntarmen. Det skal ikke være sammenheng mellom mangel av dette enzym og andre enzymer. Mangel på intrinsic faktor kan være arvelig eller et resultat av kirurgisk inngrep i magesekken. Den autoimmune varianten betegnes ved pernesiøs anemi. Det betyr alvorlig anemi og har dette navnet fordi man kan få lav blodprosent, hvis man mangler intrinsic faktor. Dette fordi B12 er en av bestanddelene i hemoglobinet. Men dette viste du sikkert
-
23-10-10, 12:53 #14
Hei på deg Blondie

Er mangel på intrinisic factor = pernesiøs anemi
Jeg har ikke hatt kirurgisk inngrep - så da er det vel arvelig. Kanskje datteren min bør sjekkes for samme..?
Joda - jeg visste at den faktoren er spesifikk for tarmens (manglende
) opptak av B12.
Det jeg mente (litt uklart formulert i forrige) var at det kanhende er flere faktorer som ikke er på plass i min fordøyelse.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
23-10-10, 13:13 #15
Hei og hå

Det skal ikke være nødvendig å teste friske mennesker (jeg har også dette problemet i min familie). Men dersom hun har symptomer på lav B12 (lav blodprosent, bringebærtunge) så er det relevant å teste. Det skal ikke henge sammen med andre former for dårlig opptak i tarmen, såvidt jeg kjenner til.
Lignende tråder
-
Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 24Siste melding: 22-11-18, 23:03 -
ERFA på ARMOUR resept i TRONDHEIM?
Av Vilje i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 06-04-10, 21:51 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59 -
Får Erfa, ubrukte bokser Armour til salgs
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 1Siste melding: 03-12-09, 16:47 -
knusk tørr i munnen og halsen...
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 10Siste melding: 01-12-06, 20:57
Svar med sitat

Bokmerker