Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
22-10-10, 18:47 #7
Sv: Euthyrox mindsker t3 hos nogle
Hej med jer.....

Ja jeg havde galaktoree og ingen menstruation éfter jeg fødte min sidste fødsel i 1999. Mit prolaktinniveau har været oppe over 2500 og uden behandling stiger det hurtigt til omkring 2000. Jeg har ingen symptomer når jeg passer min medicin, ja altså lige bortset fra at jeg ikke kan få det reguleret langt nok ned, har en permanent forhøjelse som gør at mine menstruationer heller ikke rigtigt er i gang.
Jeg har haft forstadier til knogleskørhed af samme grund, men det er heldigvis afværget nu p.g.a. calcium-behandling igennem flere år siden det blev opdaget. Jeg er 41 år.
Jeg har en knude på 0.5 cm i hypofysen som skrumper hvis jeg tager min medicin.
forhøjet prolaktin giver nogle symptomer som kan forveksles med stofskiftesymptomer synes jeg, virkelig tåget hjerne, træthed og vægtøgning. Tænker at det lidt er sådan man har det når man har "ammehjerne" - da prolaktinet jo også er højt her.
Jeg kender ikke til RT3 - men har fået målt T4-uptake som ligger på 1.02 (0.8-1.3).
Ja øv at lægerne ikke kan være læger for en, at man er nødt til at vide alting selv og sørge for at rekvirere de nødvendige blodprøver og tja også selv sørge for at man får den medicin man har det bedst med...
Bare spørg løs Nielsigne, hvis du er nysgerrig mht. hypofyseknuden.
Har fået lidt at tænke over mht. naturlige hormoner, tak for din beskrivelse. Har vel en recept på Euthyrox liggende, men det kan vel ikke overføres til en anden medicintype? Jeg er vel nødt til at få lægen overbevist om at lave en recept der kan bruges?
Det var en KAMP at få recept på Euthyrox da jeg ville skifte fra Ny Eltroxin...
Mange hilsner
Gitte
Mvh. Gitte
Lignende tråder
-
Skift fra Euthyrox
Av hannemiriam i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 19-06-10, 22:48 -
Flere spørgsmål fra en ny stofskifte patient
Av 78lykke i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 17-09-09, 22:24 -
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 22:10

Svar med sitat
Bokmerker