Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Ribose
Hybrid View
-
20-10-10, 15:31 #1
-
20-10-10, 15:49 #2
Sv: Ribose
Har akkurat fått beskjed fra dr.Lams kontor om å begynne på Ribose og Collagen fordi jeg begynner å bli mere fysisk aktiv igjen. Er bedre, men vanskelig å si akkurat hvorfor
Merker iallefall ingen bivirkninger av Ribosen. Jeg bruker Doctor`s best, D-Ribose (gode rewievs). (For de som ikke vet har jeg slitne binyrer).
-
20-10-10, 17:56 #3
Mulig man skal kaste pengene bort på noe annet enn ribose.
Vitenskapelig interesse i de potensielle fordelene av ribosetilskudd eskalerte raskt etter en rekke studier utført på begynnelsen av 1990 som indikerte at supplerende ribose bedret hjertefunksjon og energimetabolisme hos pasienter med kronisk hjertesykdom, og dermed betydelig forbedre sin livskvalitet
(Nucl Med 32:193-200,1991,The Lancet 29; 340:507-510,1992,Ann Nutr Metab 35:297-302,1992)
Men når forskerne studerte effekten av ribosetilskudd på andre tilstander som involverer forstyrrelser av energimetabolisme, var resultatene mindre imponerende.
Om man graver litt dypere er kanskje ikke alt så rosenrødt som det høres ut hos kostholdsleverandørene.
Alt som ender på "ose" er sukker. Det er også ribose - sukkermolekylet i RNA. Men i motsetning til disse andre sukker, er ribose syntetisert i kroppen fra glukose ved hjelp av en prosess som kalles "oksidativ fosforylering ", hvor en annen kritisk viktig komponent, kall det gjerne enzym eller molekyl NAD(H) genereres. Kort forklart hogger enzymer ut et molekyl av karbondioksid (CO2) fra en seks-karbon glukosering for å generere ribose og NAD(H), og dette forklarer hvorfor ribose er en fem-karbon (sukker). Når ribose har blitt dannet, kan det være resirkulert tilbake til glukose eller innlemmes i andre større molekyler som bruker ribose som byggeklosser. Dette er RNA, som lager og oversette genetisk informasjon ved celledeling, og, selvfølgelig, ATP, hvis jobb er å fungere som det universelle energimolekylet i kroppen.
Selv om ribose er en integrert del av ATP molekylet, er det viktig å forstå at det er fosfatgrupper av ATP som lagrer og donerer energi til arbeidende muskler, særlig er det bindingen mellom enden og midten av fosfatet som brytes for å løsne energi, når ATP er brutt ned til ADP (adenosindifosfat) og fosfat. Den andre enden av molekylet (adenosin delen) består av to byggeklosser sammen (adenin og ribose) og fungerer kun som et internt rammeverk klar til handling.
Kroppen danner all den ribose den trenger i DNA/RNA selv fra glucose. Det er en av de primære oppgavene i kroppen og den stopper nær sagt alt annet den kan stoppe for å få nok ribose til å gjennomføre celledeling, og det er stor uenighet om syntetisk fremstilt ribose i det hele tatt kan utnyttes i denne prosessen.
Dessverre tror jeg dette er markedsføringen som lover gull -drevet av profittjag uten rot i virkeligheten. Det er svært lite bevis som støtter disse påstandene. Faktisk, når man vurderer de nyeste kliniske studier på ribosetilskudd hos mennesker uten hjerteproblemer er det nesten full enighet om at det gir få, om noen, betydelige fordeler i praksis.
Men om noen av dere som forsøker merker radikal bedring vil jeg gjerne høre mer om det!

H:-)
-
21-10-10, 07:50 #4
Så flott å ha deg her rexxy69!
Jeg har ikke kjøpt det, bare leste at Dr. Lam anbeffalte det. Jeg la merke til at det er en type sukker, ja. Da skal je gi alle fall ikke bruke penger på dette.
Takk igjen, det er så fint å ha et saklig og kunnskapsrikt fagmenneske her!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Andrè Bjerke.
Svar med sitat
Bokmerker