Dette er ERFA sin veiledning
http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/mono_en.html
The dosage of thyroid hormones is determined by the indication and must in every case be individualized according to patient response and laboratory findings. There are wide variations in individual responses. The effects of daily thyroid reach a therapeutic maximum usually in 4 to 6 weeks.

Initial dose for myxedema is usually 30 to 180 mg daily; other hypothyroid states, 60 to 300 mg daily. Usual maintenance dose is 30 to 125 mg daily.

Note: Desiccated thyroid 60 mg is usually considered equivalent to thyroglobulin 60 mg, levothyroxine sodium (T4) 0.1 mg or liothyronine sodium (T3) 25 µg.
Det samme står på armour-FAQen
http://www.armourthyroid.com/con_faqs.aspx#q4

Jeg har lett litt rundt og ser at flere sider sier at hvor mye man trenger av tilført t3 avhenger av om/hvor godt man konverterer selv også. Så jeg tror ikke det finnes noen fasit der. Jeg fungerer GODT symptommessig på levaxin iallfall så jeg tillater meg å tro/håpe at jeg har en ok konvertering.
Jeg ser også at ulike sider har ulike meninger om å gå rett over eller å øke. Jeg har det ok og har ikke noe behov for å gå raskt over for at t4 ikke virker, som så mange andre på denne siden. Jeg her heldig sånn. Dermed har jeg heller noe behov for å sjokkere kroppen med (for bratt/høy) ekstern tilførsel av t3. Så dermed kjenner jeg meg mer komfortabel med en opptrapping/nedtrapping - iallfall til det motsatte er bevist, så der er jeg på bølgelengde med legen (og tillater meg å tro at du kanskje er litt farget av dine dårlige erfaringer med levaxin...?).

Men jeg skjønner også det du skriver om fallende kurve. Og jeg er usikker på hvor farlig det er i mitt tilfelle. Ambivalens, det er meg. Jeg synes også dosen virker lav i forhold til hva som brukes av brukerne her. Det er jo det at t3 regnes som 4-5 ganger mer aktivt enn t4 som er bøygen. Hvordan det forholdet er hos meg vet vi jo ikke. Jeg ligger ikke så utrolig høyt i t4 nå heller. Føler meg så langt bra symptomfri med ft4 på rundt 16-17 og ft3 på over 5 på 125µg.

Det vi vet er jo at jeg nå FÅR t3 direkte, sånn at t4-dosen kanskje ikke trenger å være like høy av den grunn??? (Jeg trenger ikke å tilføre t4 for å lage det t3-et jeg får rett fra thyroiden). Men hvor mye lavere ft4 kan være før den blir FOR lav ... det vet vel antakelig ingen av oss før etter en stund?

Jeg får vel holde nøye oppsikt med termometret. Og er jeg ikke god på halvannet grain - så fortsetter jeg selvfølgelig opp. Det har jeg da lært.