Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
17-10-10, 12:38 #6
Sv: Brukermedvirkning og pasientrettigheter
I følge informasjon jeg har mottatt fra diabetesforbundet har jeg som pasient rett til et ti timers kurs i det å leve med en kronisk sykdom, særlig diabetes. Dette var så langt jeg husker i følge lov om spesialisthelsetjenester.
Dette har aldri jeg hørt noe om fra noen av de som har behandlet meg! Ikke fra fastlegen, og heller aldri fra verken endokrinologen eller diabetessykepleieren på sykehuset. Og det er faktisk disse på sykehuset som arrangerer kurset!
Den samme avdelingen arrangerer også 3-dagers kurs i det å leve med hypothyreose, hvilket jeg heller aldri har hørt noe om!
Etter at jeg har kranglet pr brev med denne endokrinologen i lengre tid nå hvor jeg har bedt ham tilegne seg kunnskap om Erfa og Armour, er jeg nok ikke så velkommen på den avdelingen lengre. Det var en av dem som jobber på lærings-og mestringssenteret på sykehuset som fortalte meg om de kursene som holdes der og hvem som arrangerer dem. Jeg fikk også vite at endkrinologisk avdeling ikke var så veldig begeistret for at representanter fra Balder hadde vært på ett av hypothyreosekursene der. Og da kan man vel bare tenke seg deres innstilling til oss som går på annet enn Levaxin...
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Pasientrettigheter og Armour
Av Jon i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 12-08-05, 19:46

Svar med sitat

Bokmerker