Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Mitt møte med Norsk Thyreoideaforbund

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Slik diskuteres det – til sammenlikning - om politiske partier og pengegaver.
    http://www.bi.no/Forskning/Nyheter/N...-til-partiene/

Er det ikke naivt å da tro at en slik liten organisasjon VIRKELIG skal være upåvirket - selv av de som betaler brosjyrene?
    La oss si at Nycomed sin rolle virkelig bare er å trykke opp det materialet de får. Ville ikke da de fleste av oss – dersom det var vi som satt og laget materiellet – tenkt på ”Vil dette være populært? Risikerer vi å miste samarbeidspartneren vår?” under utarbeidingen? Det er så menneskelig at jeg har store problemer med å godta full nøytralitet.

Og – la oss si at det er den lille påvirkningskraften der som finnes. Hva om Nycomed også inviterer legene i det Faglige Rådet sammen med andre leger på et seminar på et flott hotell et flott sted – hvor de presenterer nøye utvalgt forskning? Intet press, ingen forfalskninger, intet ulovlig, men en tydelig vridning av fokus.

Disse faglige spesialistene vil i sin tur være de som i stor grad veileder praksisen allmennlegene følger.

Tror vi at legene har kapasitet til å sette seg inn i alternative rapporter på fritiden?

Hadde jeg vært en kommersiell aktør i bransje ville jeg ha benyttet de salgskanaler som finnes. Målsetningen for børsnoterte selskap er tross alt velkjent: maksimalt utbytte.

Er det virkelig slik at jeg skal tro at penger ikke er makt?

PS:
    Se som et eksempel kan jeg fra Årsrapporten for 2008 fra Nasjonalt kompetansesenter for Søvnsykdommer se at Nycomed sto som (eneste) foredragsholder på Oslos to (av tre) foredrag om hhv ”Søvn” / ”Søvn og døgnrytme” for leger i Oslo i. Jeg gjetter at disse foredragene hadde hovedfokus på medikamentell behandling av problemene, og jeg tør gjette hvilken behandlingsmåte som etterpå lå nærmest for de legene som var til stede.

Kyniker? Ja, det tok meg bare 36 år.
    Ansia har skrevet et sted (finner det ikke akkurat nå..) at alle store pasientorganisasjoner er sponset av legemiddelindustrien
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Mitt møte med Norsk Thyreoideaforbund

Hei smgj.

Villle bare si at jeg syns du har fått fram synspunktene dine på en veldig saklig og godt formulert måte. Flott at de får slike tilbakemeldinger!! Enig med Finn; at det stinker.
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Mitt møte med Norsk Thyreoideaforbund

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Hei smgj.

Villle bare si at jeg syns du har fått fram synspunktene dine på en veldig saklig og godt formulert måte. Flott at de får slike tilbakemeldinger!! Enig med Finn; at det stinker.
    Takk.

Jeg forsøkte å være så åpen som jeg kunne... men *rister på hodet* ... enten er det noen virkelig naive sjeler der... ellers er det strutsepolitikk som kunne gjøre en struts til skamme.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Norsk Thyreoideaforbund..........
    Av Jeanette Ws. i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 9
    Siste melding: 15-06-10, 10:27
  3. Norsk Thyreoideaforbund og Armour
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 50
    Siste melding: 18-12-07, 23:25
  4. Informasjon om Norsk Thyreoideaforbund
    Svar: 31
    Siste melding: 11-10-07, 20:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn