Helt enig n'Finn!
Det er godt hun blir motsagt av folk som har mer greie på dette enn henne: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10025478

Jeg orker nesten ikke delta i slike debatter, jeg blir bare så sinna og lei meg av å få slikt slengt i trynet. Slikt tull som det Kari Jaquesson kom med, kommer som regel fra folk som aldri selv har veid et gram ekstra og ikke aner hvordan det virkelig er å være overvektig.

Ernæringsekspertisen må innrømme at de har tatt feil.
Nøtter er sunt, men ingen ville vel noensinne anbefale en nøtteallergiker å spise nøtter? Det såkalte sunne kostholdet som ernæringsekspertisen har fremmet i alle år, har ikke vært like sunt for alle! Det er noe av grunnen til at vi sliter med overvekt nå. Et standard sunt kosthold inneholder for mye karbohydrater for en del mennesker. Innføringen av light-produkter har heller ikke vært bra. Disse inneholder jo mye mer karbohydrater enn originalen!

Dessuten har det i alle år vært en fettfobi i begge ender av skalaen. Fett er ikke så skadelig å spise som det har vært hevdet, man skal faktisk ha en del fett.

Jeg har nå lagt om til lavkarbokosthold, og nå går vekta sakte og sikkert ned! Men så spiser jeg også ting som før var forbudt. Bl.a. fett, skikkelig smør, fløte, seterrømme, ekte majones osv. Brød, ris, poteter, pasta, frukt, en del rotgrønnsaker og alle lettprodukter er nå fy-fy! Altså stikk i strid med ernæringsekspertisens råd om sunt kosthold!