Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Fra hypo til hyper

Du har altså ikke antistoffer, og kjertlen ansees som frisk ?
    TSH ser ut til å fungere flott, og en må anta at kjertlen responderer på denne.
    Jeg tenker sånn at da er det "delemangel" (jod, tyrosin) eller sporstoffer/vitamin D-mangel.
    Er noe av dette målt ? (jod er døgnurin)
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    4

Hei Finn,
    Ja, eg fikk konstatert d-vitaminmangel i november i fjor, verdien var 43 nmol/l (<50 = insufficens). 30/12 var verdien 50 nmol/l. Eg har siden dess tatt ekstra D-vitamin. Det er igjen blitt målt nå i oktober, men eg har ikke fått svar på det, skal huske å spørre om det på mandag. Korleis innvirker D-vitaminmangel på stoffskiftet?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg må svare for meg selv da.....
    Det virket som at dosen ble for høy, og jeg måtte redusere den - og jeg ble sterkere i muskulaturen. Jeg hadde 39.
    Negativt var at jeg fikk akutte leggkramper i oppstarten og måtte trappe opp gradvis. Jeg tålte 25µg/dag og trappet opp til 100µg/dag som jeg brukte i hele vinter til jeg trappet ned mot sommeren.
    Nå har jeg begynt med 25µg og får leggkramper......
    Det merkelige er jo at jeg også får leggkramper når det er for lavt - det var jo derfor jeg prøvde førate gangen - og vraka dem for laggkrampene ble jo mye verre.
    Så målte jeg 39 da.......
    Og da måtte jeg jo begynne. Jeg må ha S-OH-25 over 120 før leggkrampene gir seg.

Jeg mener du bør ta en jod-prøve - iallfall hvis du ikke spiser saltvannsmat ofte. Jod er uhyre viktig.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  3. Svar: 80
    Siste melding: 16-08-08, 19:32
  4. Graves. Fikk radioaktivt jod og lavt stoffskifte.
    Av Klara i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 33
    Siste melding: 29-11-07, 11:57
  5. Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
    Av gitteh i forumet B-vitaminer
    Svar: 6
    Siste melding: 16-02-07, 23:56

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg