Blodprøvene du trenger for å kunne si noe mer er:

TSH
FT3
FT4
Anti-tpo
TRAS

B12
jern/ferritin

Det er forskjell på FT4 / T4 og FT3 / T3. Det er de med F på du bør få tatt.

Jeg synes din FT4 på 13 er lav, selv om den er innenfor normalen. TSH er flott, men da burde kanskje FT4 vært noe høyere, innenfor øvre tredel av normalen.

Det _kan_ være at du er følsom for endringer i nivåene, og mange (de fleste?) føler seg dårlige lenge før blodprøvene går utenfor normalen.

Jern- eller B12-mangel gir mange av de samme symptomene som lavt stoffskifte, derfor bør de også sjekkes. I tillegg er det mange med lavt stoffskifte som får mangel av den ene eller begge.

Har man lavt stoffskifte har også blodtrykket og kolesterolen en tendens til å stige, og leveren kan påvirkes. Derfor bør også det sjekkes.

De skal også sjekke kjertelen din med ultralyd. Be om en henvisning til endokrinolog, du, du kan ikke annet enn få nei. I så fall bør du vurdere å bytte lege.
Sitat Opprinnelig skrevet av pling
Men er det ingen andre som har opplevd at prøvene er helt fine også er man likevel syk? Referanseverdiene er jo ikke annet enn hva gjennomsnittet av den friske befolkningen har. Det er vel ikke alltid slik at gjennomsnittet stemmer på alle? Eller tar jeg heilt feil?
Joda, flere her har opplevd det. Bl.a. jeg. Det tok meg 10 år å få en diagnose, og innen da hadde jeg utviklet struma stort som et egg.