Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 73
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Svimmel etter heistur! +MRspørsmål

Hei! Lenge siden jeg har vært her inne nå...begynner å bli bedre, men det er en ting jeg lurer på om noen har opplevd... Jeg har perioder hvor jeg er mye svimmel, men har egentlig slått meg til ro med at det kommer og går. Men jeg blir alltid svimmel noen minutter etter jeg har tatt heis, noen som har det på samme måte?

En ting til, når en har tatt MR av hypofysen, har de bilder av hele hodet da, eller bare foran med hypofysen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg er ikke helt sikker på det med hypofysen , men tror at de tar bilde av hele hodet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Lavt Ferritin

Fikk muntlig over telefon vite at Ferritinen min var for lav, men fikk ikke vite hvor lav. Har vært forferdelig trøtt og svimmel den siste tiden, og håper jo dette vil ordne seg.
    Ferritinen min var 30 i november (da fikk jeg ikke beskjed om å ta jern), hvorfor synker disse lagrene? Etter måneder med dårlig helse og runder i helsevesenet er jeg konstant beskymret, og lurer på om det kan ligge noe alvorlig bak disse lave lagrene mine?
    Noen som vet? Og har det en sammenheng med lavt stoffskite?

Takker for svar!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Hei!
    Maia skrev: "Ferritinen min var 30 i november (da fikk jeg ikke beskjed om å ta jern), hvorfor synker disse lagrene? Etter måneder med dårlig helse og runder i helsevesenet er jeg konstant beskymret, og lurer på om det kan ligge noe alvorlig bak disse lave lagrene mine?"

Søkte på ferritin i forumet og fant dette innlegget fra Lie:

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... t=ferritin

Det er en stor skam at du ikke har fått tilstrekkelig hjelp i helsevesenet! :evil:

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    162

Standard

Det er visst vanlig med lav ferritin ved lavt stoffskifte. Noe med at de med lavt stoffskifte har så lav kroppstemperatur at kroppen ikke får laget jern.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Prøvesvar...,noen som kan?

Hei dere som kan dette!!

Fikk svar på prøvene i dag, og legen mente de var helt fine!
    ft4:23
    TSH 3,??

Er ikke TSH litt høy iforhold til en så høy ft4?

Ferritinen min var på 17, men han mente at det ikke hadde noe å si på svimmelheten min..., hva sier dere?
    Skal ta jern en periode, håper tretthet og svimmelhet forsvinner...., så kan legen mene det han vil!!

...det må jo sies at jeg tar 100ug levaxin i døgnet.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Prøvesvar...,noen som kan?

Husk å ta jern på et annet tidspunkt enn Levaxin da.

Stoffskifteblodprøver er ikke 100% sikkre. Man kan ha tilstander i kroppen som ikke oppdages av disse.
    Høy TSH samtidig som fT4 er høy bør utredes !

Jeg mener jo at man ikke trenger ta stoffskifteprøver når man må spise stoffskiftehormoner.
    Prøvene virker bare forvirrende og forstyrrer og tåkelegger det eneste som er viktig - at du har det bra, og at du finner en metode som gjør deg istand til å finne den dosen du har det best på.

Prøvene mangler et definert behandlingsmål og ofte ligger de optimale verdier utenfor referansegrensene. Dette er da et direkte hinder og står iveien for å nå det overordnede behandlingsmålet - nemlig at DU får det best mulig.
    Referansegrensene er så vide at "alle" er innefor - uansett hvor jævlig man har det.

Så er jo blodprøvene bare et hinder til å nå målet hvis man glemmer seg selv å tror mer på prøvene...........

Bedre å lære hvordan Levaxinen faktisk virker på deg - lære deg hvor yttergrensene går. Slikt tar flere år og jeg mener det er nødvendig lærdom.
    Det du lærer kan feks være : Jeg får hjertebank på over 1600µg i uka og under 1000 får jeg (ett eller annet symptom). Nå ligger jeg på 1400 og tror ikke jeg kan få det bedre, men jeg har det (slik og slik)

Prøver kan avdekke rare konstellasjoner - og din er en av dem. Høy TSH+høy fT4 på en gang.
    Men det har jo bare ikke noe å si hvis du føler deg bra.
    Likevel mener jeg at det kan være lurt å ta en utredning.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard Ny ultralyd?

Hei!!
    Bare lurer på om det er vanlig å ta regelmessig UL når en har konstantert knutestruma? Jeg har begynt å få symtomer igjen på ustabilt stoffskifte...hjertebank, "svømmende øyne", sliten SVIMMEL, hodepine(høyre side).

TSH'en min er fremdeles høy (over 3) selv om Ft4 ligger helt oppe i øvre referanseområde.

Noen som vet?

Takk!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tror det er fornuftig å følge opp med ny UL - eventuellt med biopsier.
    Særlig når du har symptomer.
    iallfall rart at TSH er så høy når fT4 er øverst.
    Det kan være på grunn av tregheten i systemet at den ikke hadde rukket å gå ned når målingen ble tatt - ta ny !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    64

Standard

Jeg har en TSH på 10 og FT4 på 26 og er har fått beskjed om at jeg er frisk og fin siden formen min er bra og MR ikke viste noe. Går fortsatt på levaxin, men skal høre med legen min om jeg kan slutte med de å se hvordan det går. Har på følelsen at de ikke gjør noe for meg annet enn å øke FT4 litt. Men den har jo aldri vært lav hos meg.
    Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
    • Man lærer så lenge man lever, ihvertfall jeg

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
    Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 26-02-08, 18:19
  2. Jenta mi ble født med forhøyet verdier...
    Av Krapylet i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 13-08-06, 23:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn