Side 4 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 73
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Så merkelig... Jeg husker jeg var veldig plaget av brystbetennelse og -spreng i perioden da jeg fikk hypothyreose! Akkurat som da jeg ammet (for rundt 100 år siden)

Henger dette sammen med sykdommen også, tro? Syntes det var rart å få det i en alder av nesten femti...

baremei Gjest

Standard

Jeg hadde det lenge. Det kan snike seg tilbake hvis formen er på bærtur, men etter at jeg omsider fant riktig dose og form er det borte.

Og Norheim visste om det, det er visst ikke helt uvanlig ved stoffskifteforstyrrelser.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Min melkproduksjpn stoppet ikke før etter åtte år etter fødsel, og den hormonprøven som ble tatt var normal til meg og. Er ikke melkeproduksjon en av tingene man kan få pga lavt stoffskifte da?
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard

Tusen takk jenter, føler meg bedre allerede
    Rart det der, med engang noen andre har hatt et symptom, blir det en lettelse!
    Forresten så er puppene litt ømme også, sånn mensen tunge! Det er vel normalt det også?

Jaja, takker ja til MR allikevel, så kanskje jeg snart slapper av med at det bere er hormonene som spiller meg noen puss?

Mvh Maia

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Dette visste jeg ikke noe om. Jeg ammet for 26 år siden. Jeg har væske fra brystene. Har hatt det i årevis....

Jeg husker at jeg var til mammografi pga dette. Må være ca 20 år siden. De fant ingenting, men "problemet" er der ennå...

....så jeg føyer meg inn i rekken altså.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har hørt kvinner som forteller at de kan få våt flekk på blusen/jumperen mange, mange år etter at de sluttet å amme egne barn dersom de hører spedbarn som skriker...Når vi først er inne på dette med lekkasje fra brystene. Merkelig det der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Højt prolaktin og TSH

Hej
    Jeg begyndte pludselig at få forhøjet Prolaktin i 2002, og får nu Dostinex (Cabergoline) piller for at sænke det.
    Jeg har et TSH-tal på 4-5 men er ikke i behandling (min læge mener ikke det er højt nok).
    Jeg har tit tænkt om der var en sammenhæng, da jeg har rigtigt mange symptomer som ikke kan forklares af prolaktinet (ifølge lægerne) -
    træthed, kvalme, koncentrationsbesvær, maveproblemer osv.. Da jeg fik konstateret forhøjet prolaktin havde jeg ikke haft menstruation i 4 år og der kom mælk fra mine bryster. Jeg fødte og ammede min søn til 2000 - og havde altså mælk i brysterne i et par år herefter.
    Bare lige en kommentar - ja måske er der en sammenhæng..
    Jeg håber på at jeg kan få overtalt min læge til at prøve at sætte mig i behandling, måske det også vil kunne have indflydelse på det forhøjede prolaktin.
    Mvh. Gitte i DK

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard

Ikke at jeg er noen ekspert, men jeg synest TSH på 4-5 er høyt nok til å bli medisinert, målte legen ikke fritt T4?

Symptomene dine stemmer iallefall med det en kan oppleve med lavt stoffskifte.

Lykke til!

Mvh Maia

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Tilbake til tema på TSH og ft4 og ft4

Totalt t4 er helt borte i Norge, man har for lengst gått over til fritt t4. Mn vet at kvinner har forhøyet tt4. Man må egentlig spesialbestille denne prøven, den er ikke som standard på prøvearkene.

Hva pasientene selv skriver på nettet:

Deres erfaringer er at de fleste føler seg okay medisinert med en TSH på rundt 1, med et mindretall, kanskje en tredel, med en TSH på 0,02. Noen velig få faller utenom og må ha en høyere TSH, men det er sjeldent.

Da er vanligvis ft3 og ft3 i øvre halvdel, omtrentto tredeler opp, eller litt høyere eller lavere, det er individuelt. det er alltid noen få som må ha ft4 og ft3 akkurat over referanseområdet.
    Noen andre er helt okay med ft4 i nedre halvdel, men de trenger ft3 høyt opp.

Dette er hva de sier i det virkelige liv.

En TSH på 5 er ikke normal, spesielt ikke ved medisinering.

Hva er retningslinjene i danmark? Hva sier foreningen der?

nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har fått målt total T4 2 ganger i løpet av de 16 månedene jeg har hatt diagnosen. Og som Nora sier, så var det kun fordi jeg fikk tatt thyreoideautredninger at dette ble gjort, men testen er der ute. Den er bare ikke i daglig bruk.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 4 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
    Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 17
    Siste melding: 26-02-08, 18:19
  2. Jenta mi ble født med forhøyet verdier...
    Av Krapylet i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 4
    Siste melding: 13-08-06, 23:05

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn