Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
07-10-10, 09:07 #2
Sv: Plutselig fikk jeg veldig lav TSH... Bruker ERFA Thyroid
1) Det er slett ikke sikkert at feedbacksystemet ditt virker 100% lenger. Det er forøvrig ikke så uvanlig, dessverre. Og i følge min lege skjer dette ofte etter at man har vært stoffskiftesyk en periode. Om det kommer at at man får ubalanse i systemet og må bruke mer stoffskiftehormon for å kompensere for "noe annet" eller om kroppen rett og slett gir opp å piske en død hest vites ikke.
2) Et annet forhold er at TSH - selv i et fungerende feedbacksystem - ofte vil bli under 0 på Erfa siden man tilfører t3/t4 i et noe større forhold enn kroppen selv ville ha produsert. Det finnes flere tråder om dette på forumet, samt en uttalelse fra Aker ett eller annet sted som jeg ikke finner i farten. (Så ja, at tsh blir 0 er typisk for når man bruker tilskudd av naturlig hormon.)
TSH gjør såvidt legene vet ingenting praktisk i kroppen, den bare sier ifra om kjertelen skal produsere mer eller mindre t3 og t4. Siden kjertelen din ikke virker og man heller ikke kan måle eller garantere at TSH-systemet virker så synes jeg at du skal stole på endoen. H*n har rett (og legen er en tosk).
Det er hormonene t3 og t4 kroppen din benytter, ikke TSH. Det er viktig at du har nok hormoner til at kroppen kan gjøre "det den vil". Jeg tipper at årsaken til at du ikke får økning i blodet etter tablettøkning rett og slett er at kroppen har fått mer hormoner å bruke - og bruker dem på steder som tidligere har vært prioritert bort på grunn av mangelen på "midler". (Tenk statsbudsjett...!!!)
Jeg tror du bør fortsette å tilføre til at du er på målverdien med en ft4 på 16-20 (dersom du ikke opplever sterkt ubehag). Du kan øke hver 14-dag til hver 6. uke sålenge du ikke føler ubehag ...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Min opstart på Erfa Thyroid
Av Michael i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 09-10-11, 19:05 -
Erfa Thyroid fra fastlegen
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 25-04-10, 08:38 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Fått time hos endokrinolog veldig plutselig
Av Stina i forumet EndokrinologerSvar: 93Siste melding: 01-11-07, 20:52

Svar med sitat
Bokmerker