Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 34 av 34
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Usikker på kursen vidare

Sitat Opprinnelig skrevet av Delisa Vis post
    Ja, Ruth boks med 500 styk er "best value", men kvar hentar eg? Sfnixen, kanskje?
    Jeg hentet på apoteket på Volvat medisinske senter sist (Vitusapotek). Husker ikke prisen men følte ikke at det var så dyrt der.

Har nettopp fått resept på ett års forbruk av både 125 og 60 mg av fastlegen, så skal selv ta meg en tur til apoteket snart. Bruker nå 30 mg piller og det blir ikke lønnsomt i lengden når dosen er 210 mg:-)

Det virker som du har en fornuftig lege, Delisha, siden han sier at symptomer er viktigere enn blodprøver. Også fint at det fungerer for deg med hele dosen på morgenen. For min egen del fungerer det imidlertid best med å dele dosen, da får jeg et ekstra gir på ettermiddagen og kvelden også, pluss at binyrene skånes. Men nå tar jo jeg en høyere dose også da.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Lykke til Delisa, håper du blir fornøyd framover. Og please stol på deg selv hvis du merker det blir for lite thyroid? Du er nå lita og nett ser jeg, men..
    Takk for lykke tl ønske, Jeanette. Det same ønskjer eg deg.
    Eg vil karakterisere meg sjølv som forholdsvis normal, eg er inga petit dame, heller litt meir staut budeie. Har lempa mykje møkk i ungdomsåra ;)

Men ser at dosen min er låg i høve til andre her inne og også andre der ute i verda. Skal uansett stå på denne framover slik at eg får ei reell erfaring på 125 mg, både form- og blodprøvemessig.

Og faktisk har eg det bra Er nå to veker sidan eg kutta Levaxinen. Rart sidan den har vore med meg i mange år. Kan ikkje seie eg saknar han

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Jeg hentet på apoteket på Volvat medisinske senter sist (Vitusapotek). Husker ikke prisen men følte ikke at det var så dyrt der.

Har nettopp fått resept på ett års forbruk av både 125 og 60 mg av fastlegen, så skal selv ta meg en tur til apoteket snart. Bruker nå 30 mg piller og det blir ikke lønnsomt i lengden når dosen er 210 mg:-)

Det virker som du har en fornuftig lege, Delisha, siden han sier at symptomer er viktigere enn blodprøver. Også fint at det fungerer for deg med hele dosen på morgenen. For min egen del fungerer det imidlertid best med å dele dosen, da får jeg et ekstra gir på ettermiddagen og kvelden også, pluss at binyrene skånes. Men nå tar jo jeg en høyere dose også da.
    Så gode nyheiter, da, Berit. Fått av fastlegen, så fantastisk. Har du den same som før, eller bytta du?
    Planlegg besøk til Sfnixen i morgon, dersom det blir bomtur, kan eg jo forsøke ditt forslag.
    Ja, eg merka jo også at eg fekk eit ekstra gir på kvelden dei gongene eg tok 30 mg i 14-tida. Men samtidig vart eg svært varm, småstressa i blant, svært svolten, i blant også med lett diare. Legen meinte eg skulle lytte på kroppen mtp slike overdoseringssymtpom. Verka som legen trudde eg kunne få det sjølv på 125 mg, faktisk.
    Nå har eg fokus på å skaffe meg nok søvn. Det er ei utfordrig for meg. Blir gjerne 5-6 timar per natt, burde def. sova 7-8 timar.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Delisa Vis post
    Eg vil karakterisere meg sjølv som forholdsvis normal, eg er inga petit dame, heller litt meir staut budeie. Har lempa mykje møkk i ungdomsåra ;)

Men ser at dosen min er låg i høve til andre her inne og også andre der ute i verda. Skal uansett stå på denne framover slik at eg får ei reell erfaring på 125 mg, både form- og blodprøvemessig.

Og faktisk har eg det bra Er nå to veker sidan eg kutta Levaxinen. Rart sidan den har vore med meg i mange år. Kan ikkje seie eg saknar han
    Det med lemping av møkk i ungdomsåra ( og senere) er vi to om.. _Hver vår var det måking av sauetalle og hønsetalle (sistnevnte er det værste...).. Hestemøkk er av det greieste slaget..

Nok skitprat

Kanskje du erfarer det som flere andre av oss erfarer, at levaxinen roter det til i kroppen din? Godt å høre at du har det bedre!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Ny her og usikker
    Av jone i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 15-03-08, 11:47
  2. Ny her og litt usikker
    Av Majsa i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 14-03-08, 14:00
  3. usikker......