Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
30-09-10, 16:34 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Skal oppdatere litt.

Formen har kommet seg etter at jeg ble stabil på 3,5 Thyroid. Jeg leker litt med tanken på å øke bittelitt til, da jeg fortsatt er litt trøtt. Vet ikke om dette er binyrer eller stoffskiftet. Men venter litt til før jeg evt. går opp.
Formen svinger i løpet av dagen. Er mye svimmel og ør. Setter det i sammenheng med binyrer og ulikt kortisolnivå i løpet av dagen. Søvnen er fremdeles dårlig. Fortsatt sovner jeg fort når jeg legger meg, men våkner etter noen timer og ligger våken mange timer hver natt.
Det som er positivt er at jeg har kommet meg et hakk opp, generelt sett. Har litt mer overskudd og er litt mer med i hodet. Merker det på jobb. Men det er jo langt unna slik jeg var før jeg ble syk..
Slik jeg tenker om situasjonen antar jeg at problemet er 80% binyrer og 20% stoffskifte. Pr i dag er det ikke så mye mer jeg kan gjøre for å forbedre stoffskiftet, men forbedringspotensialet ligger i å få en bedre funksjon mht binyrer. Her er det jo som kjent tålmodighet og langsiktig jobbing som gjelder.
Er spent på om jeg kan gå ned på hc og annen binyrestøtte snart. I dag fikk jeg fjernet en visdomstann med et stort hull i. Ante ingenting om dette hullet, men hadde merket en slags irrtitasjon de siste månedene (tenkte det var ising, og matrester som kilte seg fast mellom to tenner). Tannproblemer kan være en stor påkjenning for binyrene, så kanskje fjernet jeg nå en binyrebelastning? Får se hvordan dette går.
Ellers så har jeg gjort som Vigdis og bestilt glucosamine/MSM. Min beinhinnebetennelse (som oppstod i tenårene) har blusset kraftig opp og jeg har hatt vondt for å gå/bevege meg de siste ukene. Vondt i beinet hele tida. Spent på om det kan hjelpe meg. Litt bedre nå etter Voltaren-kur. Ikke bra for binyrer dette heller.
Vel, det var det for denne gang. Bare å holde kursen framover som vanlig.
Er så glad dette forumet finnes! Klem til dere alle
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker