Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 51

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg snakket litt med tannlegen min om dette i dag. Hennes mening var at den fluoren man får fra plastfyllinger er så kortvarig(flyktig) at sammenliknet med fluortannkrem og fluorskyllinger vil det være "en dråpe i havet".

Hun anbefaler jo (selvfølgelig) også fluor for tennene forøvrig da og absolutt ikke å gå bort fra fluortannkrem. Men heller skylle munnen grundig etter (fluor-)tannpussen.
    Dette skurrer for meg - kanhende pga at tannlegen og personale IKKE mener at fluor er skadelig;
    så er de ikke nøye med svarene sine.
    Det at jeg spurte helt konkret om mine nye fyllinger inneholdt fluor, ble tilsynelatende undersøkt grundig:
    resepsjonsdamen (tannlegeassistent..?) slo opp i flere permer - fant ikke ut av det og gikk og spurte tannlegen.
    Så fikk jeg svaret tilslutt: neida, det er ikke fluor i den type fyllinger.
    Dette ville jeg fremdeles ha trodd på, om det ikke var for Anisa
    hun fant linker (som hun jo oftest gjør) til den RIKTIGE informasjonen.

Jeg stoler snart ikke på noen autoriteter/profesjoner -
    de meler sin egen kake og da er det (for dem) ikke lurt å gå imot strømmen.
    Sist endret av Kevlin; 30-09-10 kl 15:50
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Point taken, Anisa

Blir litt lett påvirket når tannlegen gir meg en bekymret alvorsprat ang mine tenners framtid. Men jeg har jo lest om fluor og skadevirkningene, blir lett overkjørt av fagekspertise (særlig med munnen full av bedøvelse....)

Har vært på nett og søkt etter vannrensere tidligere, men bare funnet de som tar parasitter og smuss. Så takk for linken.
    Sist endret av Rufus; 30-09-10 kl 15:21 Begrunnelse: uteglemt ord

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Hej Rufus
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Har vært på nett og søkt etter vannrensere tidligere, men bare funnet de som tar parasitter og smuss. Så takk for linken.
    Jeg kan anbefale to modeller, der kan betales af mennesker med almindelig indtægt: denne og denne. Den første med 2 filter-cartridges og den anden med 4. Foruden rense vandet for fluor, renser det også vandet for alt andet uønsket, dog uden totalt at afmineralisere vandet. Kapacitet er 50 eller 100 liter pr døgn, hvilket er rigeligt til både drikkevand og madlavning. Således renset vand giver uventet velsmagende the, kaffe, suppe, grøntsager osv. Priser ligger mellem ca. 1200 og 1700 NOK. Filtre holder i mindst 1 år og prisen for udskiftning er ca. 490 NOK for 2. Det eneste man skal gøre er, at efterfylde med koldt vand fra hanen, så renseren er altid fyldt med vand. Filtre må ikke stå uden vand. Ved ferie eller andet længere fravær - skal renseren tømmes for det "gamle" vand og fyldes op med rent. Efter få timer er der rent vand igen til forbrug.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Flott!
    Tusen takk, Anisa

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Dessverre er det ikke bare fluor og aliminium som er problemet med disse plastfyllingene. Etter at jeg hadde fylt noen av mine tenner med plast fikk jeg smerter i mange år. De sier at det er normalt, men hvorfor eksakt det gjør vondt har jeg ikke funnet ut av...Det er en ting. Det andre er at plasten gjerne inneholder hormon-hermeren bisphenol A, BPA. gjorde et nettsøk på BPA og thyroid i dag og kjenner meg ganske arg over å ha forstått at dette stoffet er fryktelig for endokrin metabolisme og fertilitet etc. Jeg har lenge tenkt at det var for godt til å være sant at de tok vekk giften fra tannfyllingene uten å putte i noe annet dritt. I morgen skal jeg trekke ut amalgam-tannen min, men så må jeg spare for å bytte ut plasten også. GRRRRRR!!!!!!! Ikke gøy å vite at den store struma-knuten i halsen kanskje er der pga disse plastfyllingene som jeg fikk i 2005 og at lupussymptomene mine kanskje henger sammen med bl.a amalgamfyllinger. Hvilken skandale!

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    I morgen skal jeg trekke ut amalgam-tannen min, men så må jeg spare for å bytte ut plasten også.
    Hei annis
    Hva skal du erstatte plastfyllingene med, vet du om en type plastfylling som er uten farlige stoffer?

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei annis
    Hva skal du erstatte plastfyllingene med, vet du om en type plastfylling som er uten farlige stoffer?
    Tannlegen nektet å trekke tannen siden den er frisk. Det er vel i mot deres "etikk", eller: om de trekker den så har de jo en tann mindre å tjene penger på i fremtiden, hehehe. Han vil vente med å bytte ut amalgamen til jeg er ferdig med amming om 6 mndr. Får håpe helsa holdes i sjakk i mellomtiden ellers må vel lillegutt ty til flaska selv om det ikke er det jeg ønsker for han! Jeg spurte tannlegen om de fortsatt bruker bpa, aliminium og fluor i plasten og han sa ja. alternativet er gull (som heller ikke skal være så sunt i alle tilfeller) og porselen, men da havner man i prisklassen 6000 pr tann! så nå er frågan: Skal tro om det fins andre alternativ hos holistiske tannleger?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Dette skurrer for meg - kanhende pga at tannlegen og personale IKKE mener at fluor er skadelig;
    så er de ikke nøye med svarene sine.
    Det at jeg spurte helt konkret om mine nye fyllinger inneholdt fluor, ble tilsynelatende undersøkt grundig:
    resepsjonsdamen (tannlegeassistent..?) slo opp i flere permer - fant ikke ut av det og gikk og spurte tannlegen.
    Det er mulig svaret er feil, men jeg stoler på at min tannlege svarte etter beste forstand. Det stemmer iallfall overens med denne informasjonen som er det jeg finner.
    http://www.helsenett.no/index.php?op...=126&Itemid=78
    http://sunndalsnett.no/tannlegendin/...eDet.asp?ID=30

Spesielt den siste her er jo litt interessant med tanke på innholdet i ulike fyllinger
    http://www.tannlegetidende.no/dntt/p...4-03-124-8.pdf

Men som det sies her - uansett hva man putter i tennene er det et fremmedelement som potensielt er skadelig.
    http://www.colosseumklinikken.no/spo...ingsmaterialer
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det er mulig svaret er feil, men jeg stoler på at min tannlege svarte etter beste forstand. [/url]
    Hei smjg

Det gjorde jeg også - stolte på svaret jeg fikk

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    TTT

Omsider har jeg vært å sjekket ORMOCER, organisk porselen CERAM-X, XENO III -
    som har vært i to av jekslene mine i snart et år.
    Jeg fryktet det verste; men tannlegesekretæren sjekket i bøker og spurte tilslutt tannlegen og fikk beskjed om at denne typen var Fluorfri. Puuuuhh
    Så mye for å stole på tannlegen & Co - og takk igjen til Anisa som fant ut noe helt annet.
    Overnevnte tannlegekontor er på toppen av det hele det eneste i distriktet som er listet opp som forsvarlig amalgamfjerner.
    Det hjelper kanskje ikke helt at de angivelig gjør det (har lest litt om helt korrekt prosedyre; og på meg ble ikke den fulgt!) -
    når de etterpå fyller tennene med NY GIFT
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Klimaet i et helt andet lys?
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 21-12-09, 11:53
  2. Te og fluor
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 12
    Siste melding: 04-10-09, 15:35
  3. Fluor i mad
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 0
    Siste melding: 04-07-09, 22:52
  4. Fluor, skjoldkjertel og lavt stoffskifte
    Av i forumet Lavt stoffskifte og fluor