Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
29-09-10, 20:11 #13
Sv: Hashimoto's og effekt på hjerte/karsystemet
Hej Nielsigne
Jeg tænker stadig over din historie med kolesteroltallet og stofskiftet, og har fået mere at tænke over her til aften:
I min (biologiske) familie har vi ikke tradition for hjerteproblemer overhovedet (vi har allesammen astma, men det er en helt anden snak). Jeg er den eneste med for lavt stofskifte.
Mit kolesteroltal er pt. 5,9 (LDL 4.2) - altså lidt halvhøjt, og stofskiftet er på papiret velreguleret - jeg har det egentlig også OK, bortset fra nogle få småting.
Jeg vejer 85 kg og det er nærmest normalvægtigt.
Her er så det jeg tænker over:
Min søster, som er 3 år ældre end jeg, vejer omkring 130 kg og har type 2 diabetes, men normalt stofskifte. Hun har - uden at tage kolesterolsænkende medicin et total-kolesterol på 4 (LDL 1,87)!
Er det ikke bare utroligt? Det tyder jo på at vi i familien rent faktisk HAR "gode hjerter"=gode kolesteroltal, og det vil jeg også gerne have. Så nu bliver det lidt mere interessant at forsøge at finregulere på stofskiftemedicinen.
Lignende tråder
-
Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 23-01-12, 18:08 -
Behandling og effekt
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 30Siste melding: 16-09-10, 22:24 -
Hypothyreose og hjerte sygdom
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 23-03-09, 14:38 -
Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 03-09-07, 19:02

Svar med sitat
Bokmerker