Hei Helga.
Jeg forstår heller ikke at maxverdien på TSH skal være 0.8. Kanskje bare uheldig ordvalg ?
TSH er jo et anabolt stoff som får kjertlen til å vokse. Det er slik kjertlen vanlivis får kapasitet til å øke produksjonen. (TSH regulerer også kjertlen tilgang på jod).
Som du sikker vet, kan det være vevsrester igjen som ikke bør vokse, og så lav TSH som du tåler er det beste.

Når du ikke syns du tåler så høy dose, kan det være et tilpassingsproblem i oppstarten av medisinsering som med tiden vil endre seg slik at du etterhvert vil tåle den dosen som skal til.

Hos de som ikke har hatt kreft, går behandlingsnormen ut på at TSH bør være som den er hos friske mennesker - rundt 1.
Det er likevel så, at mange ikke føler at dosen da er høy nok. De føler seg som du beskriver, og blir bedre med en litt høyeere dose.
TSH er ofte så lav at den ikke er målbar.
Jeg har det slik selv. Min TSH har vært null i flere 10-år.

Trening er et problem.
Jeg har alltid trent, og mener det er bra å fortsette med det.
Men det må endre karakter, mål og system. Over til mer rolig grunntrening, ikke så mye kvalitet og topping kan du bare glemme tror jeg.
Jeg har også mye lenger restitusjonstid og kan derfor ikke trene så ofte.
Ikke alle har det slik, men jeg tror et godt råd er at man må lytte mye mer til kroppen, og ikke trene sev om en ikke er motivert.
Motivering sliter jeg også med, og har funnet andre treningsformer de dagene.
Kajakkpadling passet meg bra, med det kan være andre former som ikke trenger være så anstrengende.
Håper du finner veien Helga.