Viser søkeresultater 1 til 10 av 415

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Fikk blodprøvesvarene mine på 135 mg Thyroid tatt den 20.9:

Ft4: 12
    Ft3: 4.9
    Tsh: 0.03
    Beklager, men jeg kan ikke dy meg.. Fikk brev fra fastlegen i dag om at jeg i følge disse prøvene er overdosert på thyroid pga. supprimert tsh.. Og må trappe ned på medisiner. Akk ja... gidder ikke bruke krefter på å bli forbanna, men kjenner jeg er på tur.. Føler jeg har to valg som syk: juge så det renner på dosering for å få hjelp til "andre ting" også eller fortelle sannheten slik at de utvider horisonten ett par hakk.. Det siste hadde jaggu meg vært sundt for dem.

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Beklager, men jeg kan ikke dy meg.. Fikk brev fra fastlegen i dag om at jeg i følge disse prøvene er overdosert på thyroid pga. supprimert tsh.. Og må trappe ned på medisiner. Akk ja... gidder ikke bruke krefter på å bli forbanna, men kjenner jeg er på tur.. Føler jeg har to valg som syk: juge så det renner på dosering for å få hjelp til "andre ting" også eller fortelle sannheten slik at de utvider horisonten ett par hakk.. Det siste hadde jaggu meg vært sundt for dem.

Ha, ha, ha
    Du ser virkelig overdosert ut ja...med en FT4 på 12 og en FT3 på 4,9. Min fastlege prøvde seg på det samme når jeg hadde samme TSH som deg i tillegge til den forferdelige pulsen, men jeg viste han brevet fra Aker og sa at han måtte faktisk se bort fra TSH så lenge jeg er medisinert med thyroid. Han svarte med å henvise meg til endokrinolog...den paranoide siden av meg tror det er fordi han vil slippe å krangle med meg selv...
    Egentlig håper jeg det bare er fordi han ikke vet hva han skal gjøre.
    Du får prøve å gjøre det samme med din lege å se hvordan det går.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Takk for svar

Jada, tror jeg må skrive ut adskillige "beviser" for å få noe annet enn tsh verdier roterende rundt i nøtta pa h*n der. Skal dit i morgen forresten, så jeg får nok "skride til verket".

Sorry, så ikke svaret ditt smgj, det er jo også en mulighet.
    Sist endret av Jeanette Ws.; 29-09-10 kl 15:13 Begrunnelse: Lagt til litt :)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sukk... da har jeg vært hos fastlegen...

H*n sa at h*n ikke skjønte noenting av symptomene mine, eller behandlingen, men det virket som om h*n til dels var med på at jeg har hyposymptomer. Da jeg spurte; " hva mener du med "ikke noenting"", overhørte h*n meg glatt selv om jeg spurte klart og tydelig. Jeg spurte om h*n kunne ta ferritinnivået mitt ift. blodprøver nå, men det var h*n ikke interessert i, for den var jo på 36 i februar sa h*n. "Og det er jo bra da.." Nei, sa jeg, den ble jo tatt i mai også, og da var den 9." "De prøvene kan jeg ikke finne sa h*n.." H*n gadd ikke lete en gang. Det var tydelig at h*n hadde satt seg som mål å bli fortest mulig ferdig med meg..

Selv om jeg egentlig ikke hadde noen forventninger til legebesøket, gjør det meg ikke akkurat godt... H*n er ikke interessert i å lære seg noe nytt, og tror vel heller ikke at h*n har behov.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Jeg har mange ganger vært inne på tanken om å nekte å betale for legetimen, dersom jeg ikke har fått den hjelpen jeg har behov for. Jeg mener ikke at man med det skal kunne bruke en slik metode for å true til seg behandling, men for å si i fra at man er misfornøyd med legens manglende interesse. En slik legetime som den du nevner over her, ville vært en slik situasjon som jeg ville ha vurdert å nekte å betale for.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Ja, du sier noe Sonja.. Tror jeg må samle meg å skrive et langt og "misfornøyd" brev i nærmeste framtid. Og det hadde virkelig vært artig den dagen jeg kunne skrevet leserinnlegg i avisa om den skepsisen og motarbeidelsene jeg har opplevd ift. behandling med Erfa Thyroid. Og motbevist dem alle sammen.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg synes du bør skrive tilbake og spørre om han virkelig mener at du er overdusert med den ft4-en... og spørre om han han tenke seg noen annen forklaring?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker