Viser søkeresultater 51 til 60 av 88
-
28-09-10, 21:41 #51
Da har jeg endelig funnet en lege som kan noe om stoffskifet.
Måtte altså til øre, nese og halsspesialist + hode og nakke;-)
Da jeg kom til han kunne jeg i hvetfall skjønne at han visste mye om stoffskiftet for han begynte med engang å tegne og forklare hva som skjer med TSH, FT4 og T3. Han sa også med en gang at man måtte se på alle disse tre og ikke bare TSH;-) Tror han var lettere sjokkert da jeg fortalte han at min lege kun ville se på TSH.
Han spurte om jeg hadde tatt ultralyd av kjertelen og ble sjokkert da jeg sa at det hadde jeg ikke og at min lege aldri hadde hentydet noe i den retningen.
Jeg har jo økt medisindosen min med levaxin til 100 etter at legen i Norge mener jeg bare trenger å gå på 50 mikrogram. Legen her i Egypt kunne ikke forstå at jeg som er en stor person kunne ligge på en så liten dose, han mente jeg burde ligge på 200. Han ville se på mine utskrifter fra NOrge, jeg tok nye blodprøver og han beordret meg til ultralyd.
Så på søndag skal jeg tilbake til han og er ganske så spent.
Det som er er at jeg har fått svar på ultralyden og er spent på den, det står på engelsk og jeg forstår ingenting annet at det virker som om noe er normalt og noe litt rart, hehe.
Skriver inn her og håper det er noen som kan hjelpe meg (forstår om ingen orker også da;-))
THYROID US EXAMINATION REVEALED:
-Both thyroid lobes are of average size, yet both are of Heterogenous texture.
Multiple, variable sized and heterogenous nodules are seen on both lobes;
-Largest on the RT lobe 11x8 &12x7mm.
-Largest on the LT lobe 14x6mm at the upper border nesr the isthmus and 8x6mm.
-The capsule of the gland is smooth and intact.
-Decreased vasculatity on both lobes.
-No thyroid cysts.
-No retro-sternal extension.
-Markedly dilated RT IJV (caliber about 21mm), yet it`s commpressible.
-Normal sonographic appearances of neck vessels on the LT side with intact both carotid sheaths.
-No cervical lymphadenopathy.
Conclusion;
- Picture of multi-nodular goiter, for furthur assessment.

I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
-
28-09-10, 22:00 #52
Sv: Da har jeg endelig funnet en lege som kan noe om stoffskifet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-09-10, 22:11 #53
Sv: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Så da betyr det at jeg bør utredes for om jeg har struma eller at jeg allerede har det?? Må desverre ha det inn med teskje;-)
Men det sjokkerer meg ikke om jeg skulle ha det for mormoren min hadde det, uten at jeg vet om det er arvelig eller ikke da;-)I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
28-09-10, 22:15 #54
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-09-10, 22:28 #55
Ok;-)
Og tusen takk for at du tok deg tid til å svare, det setter jeg umåtelig stor pris på.
Kjenner jeg er utrolig irritert på legen min i norge for hun mente jo at jeg hadde angst når jeg sa jeg hadde litt svelge "problemer". Ikke tok hun særlig mye på halsen min heller, legen her kjente på halsen min i flere minutter og det skal sies at han ikke kjente noe spesiellt heller men han ville uannsett ta en ultralyd
Tårene bare renner her for jeg kan bare ikke forstå at man ikke blir tatt skikkelig på alvor og at man sitter der og føler at man er til bry. Jeg blir bare såååååååå sint
I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
29-09-10, 17:42 #56
Det gleder meg å høre at du blir tatt på alvor nå, Trude!
50 mcg levaxin??! Ja, det er utrolig men sant, en tror det ikke før en ser det, en skal høre mye, osv osv...
Ønsker deg lykke til og håper du får det slik du ønsker!
Sist endret av Jeanette Ws.; 29-09-10 kl 17:44 Begrunnelse: Enda en skriveleif..
-
29-09-10, 17:45 #57
Godt å se at noen ting funker bedre enn i Norge. Selv stod jeg på kun 50mcg levaxin i 10 år, veide over 80 kg på det tidspunktet...ikke så veldig rart.
Ønsker deg masse lykke til Trude.
-
29-09-10, 18:01 #58
Takk dere

Og ja det er godt å bli tatt på alvor men jeg klarer ikke slippe jubelen helt løs ennå før jeg har vært der igjen på søndag. Den frykten ligger der som sier at når han ser verdiene så syntes han at jeg ikke skal øke dosen alikevel men sånn er det vel når man ikke eier tillitt til leger, dessverre.I'm sick and tired of always beeing sick and tired
-
29-09-10, 18:07 #59
-
05-10-10, 16:35 #60
Da har jeg vært hos legen igjen med resultatene av blodprøver og ultralyden (det er litt kronglete her siden man må til så mange forskjellige leger alt ettersom hva de har spesialisert seg i).
Blodprøvene var som følger:
FT3 4.19 (1.8-4.6)
FT4 1.37 (0.9-4.20)
TSH 0.38 (0.30-4.20)
Legen mente dette var veldig bra og at jeg skulle fortsette med 100 mikrogram foreløpig. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dette men jeg føler meg jo bedre enn før men ikke optimalt, og vondten jeg har i hælen og kneet er jo der.
Ut fra ultralyden mente han jeg hadde litt for store "knuter/kuler" for alderen min og disse må da sjekkes ut ved å ta test av de. Dette gruer jeg meg til for tanken på å få en nål i halsen ......................
Ellers mente legen at jeg hadde blitt mistreated i hvertfall seks år (det er så langt journalen min går tilbake fra Norge). Han lurte på hvorfor og hvordan de kunne la meg gå med jernanemin i så mange år uten å sjekke det skikkelig. Og Stoffskiftet også. Skulle likt å høre hva han tenke om legen min i Norge der og da for han så ganske så oppgitt ut over sin kollega i Norge;-)I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 12:35 -
Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
Av Atina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 04-08-10, 20:35 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Bokmerker