Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Threaded View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet

Jeg gik fra 150 µ om dagen til at tage 200 µ fire af ugens dage. Mener, jeg øgte ret hurtigt.
    (REDIGERET: Ny Eltroxin betød, at jeg skulle have 200 µ alle ugens dage OG vente ½ time med at spise morgenmad. Og alligevel havde jeg symptomer på for lavt stofskifte - samt rigtigt flotte blodprøver!!)

Da jeg tog gl. Eltroxin anede heller ikke jeg noget om, at man skulle vente i ½ time, inden man gik ombord i morgenmaden. Jeg har dog læst, at selvom man anbefaler at have den halve times interval, er det helt fint at spise pillerne sammen med maden, bare man tager højde for det, når dosis sættes. (Eller hvad det hedder.) Men det er i forbindelse med NY Eltroxin, jeg har læst det - på indlægssedlen til gl. Eltroxin stod der vist ikke noget om det overhovedet, mener jeg.

Jeg kunne godt have haft mere energi og diverse andet, mens jeg tog gl. Eltroxin, men jeg havde aldrig de problemer, jeg fik med den ny eller fik med Euthyrox efter de første seks uger (hvor det ellers gik forrygende).

Ja, HUSK er fint til kolesterol også. Man kan købe det i kapsler, hvis det andet er for omfattende en opgave ... Så er det dog pulveriseret og kan evt. virke anderledes, men man må jo prøve sig frem med det også.

Hvad du end gør ved det her, så husk, at man faktisk med for lavt stofskifte ikke fungerer på helt samme måde som raske. Og at ´problemer med kolesterol og andet hørende til hjerte og kar kan være et spørgsmål om at få nok medicin / den rigtige medicin.

Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 27-09-10 kl 20:35 Begrunnelse: tilføjelse om dosis på NY Eltroxin

Lignende tråder

1. Hypothyreosens effekt på hjerte/karsystemet
    Av Blondie i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 7
    Siste melding: 23-01-12, 18:08
  2. Behandling og effekt
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 30
    Siste melding: 16-09-10, 22:24
  3. Hypothyreose og hjerte sygdom
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-09, 14:38
  4. Tørste, kviser, hårvekst, urolig hjerte...
    Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 6
    Siste melding: 03-09-07, 19:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn