Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 47

Tråd: Westhroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Westhroid

Besvarer Vigdis's kommentar fra tråden overdosering- forskning på bivirkninger, for ikke at kapre den oprindelige tråd af Bittebitt.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Interessant det du sier om hvor du ligger, Anisa. Jeg visste at du lå litt høyt, men ikke så høyt! Hvor ligger FT3 hos deg? Og mener ikke legen at du ligger for høyt? Spennende lege!

Anisa, har du testet ut formen på lavere FT4? Ble du sløv da?
    Det er derfor at jeg er blevet påført sygdom af lægerne, Vigdis . De kunne ikke fatte, at man kunne ligge så højt i T4 uden at være syg af hyperthyreose. Havde jeg blot vidst den gang, hvad jeg ved i dag.

Hvor jeg på de daglige 100 mcg Eltroxin lå på ca. 15-16 FT4 og var i fuld fart ved at forfalde, ligger jeg nu på ca. 28+ FT4 på kun varierende 3-3½ Grain/dag. Jeg kan ikke forklare det med andet, end at min "medfødte omdannelsesapparat" kan bruge Thyroid, men det kunne ikke bruge syntetisk thyroxin. Noget andet er, at min restkirtel er kommet til live igen, efter skiftet til Thyroid. Jeg har jo aldrig været stofskiftesyg til at begynde med, så der var ikke noget med antistoffer osv. og mens de over tyve år på Eltroxin har "bedøvet" restkirtlen, har Thyroid øjensynlig genoplivet den igen.... Det siger UL-lægen også.

Jeg går hvert år til en privat UL-undersøgelse af barmen (forbyggende/brystkræft), og "for sjov" kigger vi altid også lidt højere op på restkirtlen. Lægen siger, at den er ikke længere så "sort" som før og faktisk ligner det et jævn og levende skjoldbruskkirtel-væv. Den har aldrig været skrumpet i størrelsen, trods over 20 år på Eltroxin og jeg er derfor meget skeptisk over for påstanden om, at det alene er behandlingen, der får kirtlen til at skrumpe (hos de syge uden antistoffer).

Ja, lægen har for længst opgivet at følge med og nøjes med kun at hjælpe med recepterne på Thyroid. H*n kan jo se, hvor godt det virker, siger h*n.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg har tenkt på det, jeg ser en del familier rundt her vi bor hvor det er en idrettsmamma eller en idrettspappa og flere idrettssønner eller døtre. Og de virker temmelig hypre på meg, de fleste av den typen. Og det hadde vært spennende å tatt FT4 og FT3 på slike mennesker og sett hvor de lå? For de er jo slik de er, ikke sant? Det er jo normalen for dem å alltid virre rundt og sparke en ball, stå på rullebrett, sykle og løpe i skogen. Jeg tror jo at det du skrev ett sted, Anisa, om at FT4 er satt for lavt for en del aktive mennesker.
    Jeg har tænkt meget over det, men skrevet kun lidt. Sidst i tråden "Normalområdet" findes ikke
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Westhroid

Sånn kan det jo gå når alle skal tvinges til å ha blodprøver mitt i et statistisk "normalområde". Jeg forstår ikke at man tenker på den måten.

Så er det jo heller ikke noen stor dose som skaper din fT4, og det skal man jo også ta med i tolkingen.
    Jeg tar til sammenlikning 4Grain og får ikke fT4 over 18.
    Så kan man heller ikke sammenligne to personer - ikke engang om de skulle sammenlignbar sykehistorie.
    Som bringer meg tilbake til innledningen......

Intressant spørsmål Vigdis kommer med også - jeg spurte legen min tidlig i behandlingen om jeg trengte høyere dose ved intensiv trening.
    Svaret var nei.......
    Men ikke stol på det !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Westhroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg har kun en lille meddelelse denne gang - en højst uventet og overraskende....

For første gang siden jeg begyndte selvbehandlingen med Westhroid, hvor jeg efter opstartsfasen på nogle måneder endte med en dagdosis på 2,5 grain (3 grain i vintertide) - har jeg igennem den sidste måned (på "sommer-dosis") mærket en forandring, som om kroppen ville meddele mig, at den har IKKE brug for samme medicindosis som før.

Jeg har cuttet først det første halve grain og det var ikke nok. Efter nogle dage cuttede jeg så det næste halve... og det var heller ikke nok. Og nu har jeg cuttet yderligere ned til kun 1 grain for nogle dage siden og..... har det meget fint.

Det føles, som om "noget" har "overtaget" og som om det er min egen krop, der nu klarer skærene mere selv end før. Jeg har ingen forklaring på det, men er lige gået i tænkeboksen. Vender tilbage hvis jeg finder noget, der kan ligne en forklaring på, hvordan det kan gå til... og om kroppen måske har sin egen "backup-mekanisme", der overtager/supplerer på hormondannelsen selv, efter en hvileperiode i ro, mens jeg var på normal graindosis af Westhroid? Jeg ved det ikke, men jeg tænker videre.

Det er højst besynderligt, synes jeg selv.... og håbefuldt på samme tid - et eller andet sted....
    Hei Anisa
    Jeg mener at du skrev om at du begynte med erfa (i våres..?) og at du ikke følte like god effekt som på Westhroid
    Og at du derfor tok mer av erfa enn hva du gjorde med west'ern -
    du skulle komme tilbake med mer info - men jeg klarer ikke å finne DEN tråden

Redigert:
    Ooooops - da fant jeg annen tråd isteden - som gir meg svar ;0)

Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
    Hei Anisa!

Anvender ikke du Westhroid? Jeg har fått det inntrykket av det som står under dine innlegg.
    Jo, det gjorde jeg indtil "medicin-krisen" har fået RCLabs til kun at levere til hjemmemarkedet (USA).
    Så blev det Erfa Thyroid først og Thyroid-S nu.

Sist endret av Kevlin; 27-09-10 kl 12:05 Begrunnelse: fant svar i en annen tråd ;0)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Veldig mye bra info i den tråden her, Anisa Inspirerende lesning også. Leste tråden for lenge siden men fint å få en repetisjon nå som hodet henger litt mer med. Du sondrer jo tydelig mellom dem som har lavt stoffskifte uten antistoffer, og de som har antistoffer. Ut fra det du skriver virker behandlingen å være noe enklere for de som ikke har antistoffer? Jeg er dessverre en av de uhelbredelig syke med antistoffer, derfor spør jeg

Kan jeg også spørre deg om- litt direkte men håper du har meg unnskyldt - hvilke plager du fire år etter skiftet til naturlig thyroid fremdeles har? Eller er de fleste gone?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Ja, dette var virkelig en inspirerende tråd! Jeg lurer også på noe da selvsagt, og det er det samme som Berit1974 og dette med levaxin. Hva var det som fikk deg til å kutte den?
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hei Anisa
    Jeg mener at du skrev om at du begynte med erfa (i våres..?) og at du ikke følte like god effekt som på Westhroid
    Og at du derfor tok mer av erfa enn hva du gjorde med west'ern -
    du skulle komme tilbake med mer info - men jeg klarer ikke å finne DEN tråden

Redigert:
    Ooooops - da fant jeg annen tråd isteden - som gir meg svar ;0)
    I Thyroid igen på Glostrup apotek (#17): "Jeg har brugt Westhroid, Nature-Throid og Thyroid-S i årevis, mens Erfa Thyroid har jeg kun brugt en måned. Erfa Thyroid "føles" svagere i sammenligning med de andre, så jeg fortsætter med de "gamle"."
    Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Kan jeg også spørre deg om- litt direkte men håper du har meg unnskyldt - hvilke plager du fire år etter skiftet til naturlig thyroid fremdeles har? Eller er de fleste gone?
    De er alle gone! Det som er tilbage af unåderne er noget som kræver genoptræning. Mental genoptræning efter Hormonal lobotomi - Abulia . Den er styg!

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Jeg lurer også på noe da selvsagt, og det er det samme som Berit1974 og dette med levaxin. Hva var det som fikk deg til å kutte den?
    Jeg blev klogere og var ophørt med at tro på "lægens ord om det faaarlige Thyroid".
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

De er alle gone! Det som er tilbage af unåderne er noget som kræver genoptræning. Mental genoptræning efter Hormonal lobotomi - Abulia . Den er styg!
    Takk for svar. Godt å høre at alt av plager er gone , men det du skriver om Abulia er jo litt likevel, da (om enn i form av en senskade). Men jeg kan godt forstå at man over tid kan utvikle en slags hjerneskade. Merker jo at hjernen ikke fungerer optimalt og ikke får den næringen/stimulien den trenger. Jeg leser det du skriver i Abulia- tråden som at "tiltaksløsheten", som er et typisk lavt stoffskifte symptom, fremdeles er der i en viss grad? Kjenner meg igjen i det du skriver der, men håper liksom at det skal gå bort en dag

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Takk for svar. Godt å høre at alt av plager er gone , men det du skriver om Abulia er jo litt likevel, da (om enn i form av en senskade). Men jeg kan godt forstå at man over tid kan utvikle en slags hjerneskade. Merker jo at hjernen ikke fungerer optimalt og ikke får den næringen/stimulien den trenger. Jeg leser det du skriver i Abulia- tråden som at "tiltaksløsheten", som er et typisk lavt stoffskifte symptom, fremdeles er der i en viss grad? Kjenner meg igjen i det du skriver der, men håper liksom at det skal gå bort en dag
    Jeg trakk meg bort/inn... og orket ingenting. Denne mangelen på ork og glede var faktisk det aller verste enkeltsymptomet jeg hadde. Fordi det ER verre å være ensom og syk, enn bare syk.
    Men for meg har det så langt forsvunnet! Klesvasken er en lek og jeg har liksom fått "just do it" som motto. Nå er det sånn at jeg må holde igjen for ikke å gape over mer enn kroppen fysisk makter.

Jeg er smertelig klar over at jeg har - så langt - vært uendelig heldig med mitt forløp... og at jeg ikke tør stole på at det vil vare. Men Berit - det er mulig for en tid iallfall å være bedre. Og stikker tiltaksløsheten innom igjen (som den har gjort ved et par tilfeller av infeksjonssykdom) så ser jeg på det som et hypo-symptom til det motsatte er bevist.

Det som er en reell fare ved langvarig sykdom er jo at man bygger seg reaksjonsmønstre/tankevaner/handlingsvaner som man siden ikke klarer å bryte ut av. Kanskje kognitiv trening er noe som kan hjelpe her? Såfremt det fysiske er på plass først, selvfølgelig.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det som er en reell fare ved langvarig sykdom er jo at man bygger seg reaksjonsmønstre/tankevaner/handlingsvaner som man siden ikke klarer å bryte ut av. Kanskje kognitiv trening er noe som kan hjelpe her?
    Det er nemlig totalt overset aspekt og smgj... du har 100.000% ret!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs up 5-årsdagen

Den 15. maj, takket være Yvette - har jeg omsider taget mig sammen til at starte på Westhroid..... forinden havde jeg bare kigget på pakken et par måneder eller tre. Indtil denne dato havde jeg indtaget 100 mcq Eltroxin om dagen i omkring 30 år.
    I dag er den dag for 5 år siden, posten har bragt min første boks Westhroid fra Yvette!

Tusen takk, kjære venn! Du har reddet livet mitt!

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Armour, Westhroid og Nature-Throid
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 16-06-09, 19:29
  2. Westhroid og en operation for en tarmsygdom
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 11-06-07, 10:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker