Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Hvorfor vil legen ha deg av levaxin? Dersom du hadde det bra med en blanding, mener jeg?

Dersom du er følsom for doseendringer i Erfa, men forøvrig har det bra med 1-1,5grain + 50µg levaxin - og kroppen din klarer å nyttegjøre seg levaxin uten ubehagelige bivirkninger så skjønner ikke jeg helt hvorfor du ikke kan fortsette med kombinasjonsbehandling? Om det bare er legen som vil eksperimentere så synes jeg det er en dårlig grunn... håper du har hatt mer medbestemmelse i saken enn sånn jeg tolker innlegget.

Om du er følsom for t3 kan det kanskje bli en kronglete vei å komme opp på høy nok dose Erfa ... og dersom du er en av dem som må ha høy ft4 for å ha det bra er det ikke sikkert at du vil tåle den ft3-dosen som automatisk vil komme med så høy dose med Erfa uten t4-tilskudd. Men det er vanskelig å vite på forhånd da.

Nå tenker jeg bare høyt her, altså...
Ja, det er jo dette eg er uroleg for, da. Er eg følsam for følsam for t3? Føler eg må prøve, vil ha det på det reine. Men skal altså diskutere med legen til veka.
Neida, eg er ikkje utan meiningar og blir dirigert av ein lege. Kanskje eg ordla meg litt for unyansert. Legen seier at det vi nå prøver (som var mitt ønske) er tyroid som stoffskiftebehandling i staden for Levaxin. Vi har saman vorte einige om at planen framover er å dosere Levaxin ned - og kanskje dersom eg toler det, fjerne den heilt - og dosere Erfa opp.

Takk for at de har tenkt høgt med meg!