Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Latent Hypothyreose
-
24-09-10, 10:07 #1
Latent Hypothyreose
Hei,
Jeg gikk nyelig til legen som følge av at jeg har vært helt utmattet over lengre tid. Sliter veldig med å konsentrer meg på jobb. Ønsker bare å sove. Alt er et ork.
Prøvene mine viser
TSH 5,2
T4 17
Har tatt utvidet blodprøve og venter på svar.
Leser noen steder at begynnende lavt(latent/subklinsik) stoffskifte kan behandles dersom man har symptomer.
Mener jeg har en rekke av de symptomene som beskriver lidelsen. Særlig fryser jeg mye. Må dusje hver gang jeg kommer hjem ( flere gange rom dagen) og sover helst med raggsokker og joggedress.
Noen som har erfaring med dette ?
I tillegg har jeg forhøyet S-LD 228 men aner ikke hva tilsier.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-09-10, 10:41 #2
Sv: Lantent Hypothyreose
I USA ville du ha fått behandling dersom du fant en lege som følger de nye retningslinjene (TSH 0,3-3,0 regnes som normalt i følge dem). Jeg følte meg dårlig allerede med en TSH på 2,5... men fikk ikke behandling før 6,6... Dessverre er det legen og laboratoriet som bestemmer på hvilket innslag av TSH man begynner å behandle.
Be om å få tatt anti-TPO da denne kan avklare om du har en kjertelbetennelse (den vanligste årsaken til lavt stoffskifte).Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-09-10, 10:58 #3
Sv: Lantent Hypothyreose
http://www.unilabs.no/For-fagpersone...isk-Kemi/L/LD/
Jeg antar den her er brukt som en kreftmarkør, altså for å utelukke dette fra ditt symptombilde.
TSH er høy og siden fT4 også er det er jo dette et pussel.
Det kan utmerket godt være at din egentlige fT4 normalt har ligget på feks.22 og at du må ha den der for å fungere. Symptomene dine kan jo tyde på det. TSH reagerer i så fall korrekt på forholdet og vil ha fT4 opp.
Mål anti-TPO og TRAS bør inngå i den utvidede.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har nylig fått konstantert latent lavt stoffskifte
Av Grace i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 17Siste melding: 05-08-10, 20:36 -
LADA. Latent Autoimmune Diabetes of Adulthood: Diabetes Type 1½
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 0Siste melding: 06-07-10, 11:58
Svar med sitat

Bokmerker