Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Mariatistel - hvorfor?
Threaded View
-
22-09-10, 19:29 #6
Sv: Mariatistel - hvorfor?
Marietidsel - Silybum marianum / Carduus marianus - En toårig tidsel fra det sydlige og vestlige Europa. Den kan blive op til éen meter høj.
Denne urt er et glimrende eksempel på de resultater, der kan opnås gennem moderne fytologi. Isolationen af den aktive substans, silymarin, for nogle år siden, betød et afgørende gennembrud i fytoterapeutisk behandling af leverlidelser. Frøene og olien af frøene bruges til at regenerere leverceller, specielt ved hepatitis, og beskytte dem mod forgiftning, for eksempel fra alkohol, narkotika eller miljøgifte. Alkohol-fedtlever og cirrhose kan helbredes med silymarin, som samtidig har vist sig at være praktisk talt uden bivirkninger. Stimulerer galdeproduktionen.
Dosering: 1 til 4 g tørrede frø 3 x dgl. En anden fremgangsmåde er, at tage en theskefuld frø i en thekop, overhælde den med kogende vand og lade den trække i 10 til 15 minutter, gerne med nogle pebermynteblade, hvad der forbedrer både smagen og virkningen. Drikkes om morgenen på fastende hjerte, før frokost og om aftenen før sengetid. Man kan også lave sig en kop pebermyntethe og tilsætte 20 til 30 dråber tinktur af marietidsel. Må ikke anvendes under graviditet eller amning. Kilde: Erik Kirchheiner• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvorfor i all verden er fT4 så høy?
Av serena i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 4Siste melding: 09-01-10, 16:43 -
Hvorfor
Av passat90 i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 24-03-08, 23:23 -
Hvorfor er fritt T4 høy?
Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 11-01-08, 13:34 -
Lav TSH, hvorfor det?
Av Snusmumrik i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 17-11-07, 18:51 -
Hvorfor tar du Armour?
Av Unn i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 39Siste melding: 11-10-07, 19:23

Svar med sitat

Bokmerker