Dette er jo interessant å høre. I 2008 ble jeg operert for Carpal syndrom. Hadde heftige diskusjoner den gangen fordi jeg ikke fattet hvorfor dette oppstod og ville gjerne se om det gikk over. Til slutt "ga" jeg meg fordi jeg var våken opptil 5 ganger pr natt for å riste liv i hånden. Det var ikke ETT ORD om at dette kunne henge sammen med stoffskiftet..Er det noe jeg angrer (jeg vet ikke om jeg hadde holdt ut alternativet da..) så er det den operasjonen. Hånden er ikke som før. Stiv og rar og halveis ubrukelig. Men nok om det.
Jeg ser at det er fler som meg med vonde fingre og jeg tenker at alle disse utredningene mine rundt revmatisme kanskje er helt unødvendig. Fikk siste svar på blodpørver her nå:

FT4: 17 (ref 7-16)
T3. 4,7 (ref 3-6)
TSH: 0,11 (ref 0,4-3,5)
Vit D: 53
Jern :16
På 2 mnd har FT4 gått fra 12 til 17 uten noen forhøyning av dose. den har ligget på mellom 10-12 siden veeeldig lenge.

jernet er på bunnen og jeg har begynt å ta jerntabletter. I brevet fra legen står det: du ligger lett forhøyet i fritt thyroxsin. Du har lave jernlagre som kan gi utslag i slapphet og leddverk. Økt inntak med tran, fet fisk osv vil øke dine d vit lagre. Thats it!!