Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
18-09-10, 08:03 #1
Depresjon og immunendringer
Medisinske sannheter varer ikke så lenge som før i tida. Heldigvis. Se
De siste årene har forskere kunnet påvise direkte biologiske sammenhenger mellom psykiske lidelser og endringer i immunsystemet.Det er også slik at hormonsystemet er et potent bindeledd mellom immunsystem og psyke. Både immunendringer og psykiske forhold påvirker flere endokrine responser - på samme måte som hormonelle responser påvirker både immunsystemet og psyken. Etter hvert blir det trolig mer vanlig å snakke om psyko-nevro-endo-immunologi, sier Solveig Klæbo Reitan.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-09-10, 08:56 #2
Sv: Depresjon og immunendringer
Det der er VIRKELIG godt nytt - og vil antakeliig føre til tidligere diagnostisering når legene blir nødt til å lete litt mer ivrlig etter fysisk sykdom ved depresjon.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
18-09-10, 10:12 #3
Ja, det er godt nytt. Men hvor snart når det ut til behandlende leger? Det er ekstremt mange forskningsrapporter som svirrer rundt. Og får de tid, eller tar de seg tid til å oppdatere seg? Min frykt er at de fortsetter i det gode gamle sporet mange år til....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-09-10, 10:21 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Depresjon
Av Bille i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 12-07-10, 07:41 -
Hvordan overkomme depresjon
Av Anisa i forumet DepresjonSvar: 3Siste melding: 18-10-09, 21:04 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10 -
Hypothyreose og depresjon
Av moor i forumet DepresjonSvar: 13Siste melding: 29-09-05, 17:38

Svar med sitat

Bokmerker