Vis meningsmålingsresultat: God eller dårlig hørsel?
- Velgere
- 51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
Viser søkeresultater 31 til 40 av 48
Tråd: Flere med dårlig hørsel?
-
14-06-10, 13:11 #31
Hei
Jeg hører godt ennå, susingen er borte, alt er mye bedre. Takket være Erfa. Min teori er at myksødem er synderen. Hypothyreosepasienter hovner jo ofte opp. I ansiktet kroppen osv. Selv om vi er medisinert kan vi hovne opp, vann i kroppen. Dette skjer vel inni kroppen også? Mange begynner å snorke, får bihulebetennelse osv. Alt dette skjedde med meg. Da jeg begynte med Erfa ble jeg ganske raskt bedre, snorker mindre, bihulebetennelsen forsvant, hørselen kom tilbake og susingen forsvant.
Forresten, har aldri hatt høyt blodtrykk.
-
14-06-10, 14:40 #32
Sist endret av Admin; 16-06-10 kl 14:44 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg
-
16-06-10, 13:53 #33
Sv: Flere med dårlig hørsel?
Jeg har i dårlige perioder dårlig hørsel. Og jeg merker at jeg snakker mye lavere også, som om ikke kontrollen på hvor høyt jeg snakker er helt tilstede.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
17-06-10, 10:24 #34
Les på forsiden av forummet, der er det en medisinboks som det står "thyroid" på. Søk på thyroid eller Erfa eller Armour på forummet eller ellers på nett .
Thyroid er alle delene av kjertelen, fra grisen. Inneholder alle T'ene: T0, T1, T2, T3 og T4, samt cacitonin, pluss noe vi ennå ikke vet hva er. Men det gjør oss godt. Legen må skrive det ut på registreringsfritak (se igjen forsiden av forummet), og du må, desverre, betale kalaset selv.
Det ser ut som om alle, eller nesten alle, som begynner på Thyrod får ett nytt liv, sammeliknet med T4 mediisn som alle settes på 
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-06-10, 14:24 #35
D-vitaminmangel kan være årsagen til nedsat hørelse. Selv om man evt. kan fremvise fine "calcium-tal" i blodprøverne, er det ikke sikkert at calcium havner de rette steder i kroppen, deriblandt i knoglerne i det indre øre, hvor knoglevævets opblødning kan være årsagen til en forringet resonans, hvorfor hørelsen nedsættes.
Da D-vitaminmangel (og D-vitaminmangel ofte ledsages af K-vitaminmangel) er nærmest mere reglen end den er undtagelsen hos folk med hypothyreose, kan dette være forklaringen på, hvorfor vi hører dårligere, jo længere vi har været syge, vel at mærke uden støttetilskud af D3- og K2-vitamin.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-06-10, 16:55 #36
-
07-09-10, 22:18 #37
Blir en stund siden det var liv i denne tråden, på tide at noen lager litt liv her...!

Var hos ørelegen i dag, og fikk bekreftet at jeg har varig nedsatt hørsel... Så neste måned blir det høreapperat...
Legen forklarte meg, at dette kom av at nervecellene i det indre øret, var ødelagte. Men jeg har jo ikke vært spregningsbas, drevet med jakt, eller andre aktiviteter med smell og bump i. Han forklarte at noen har nedsatt hørsel som liten, andre får det når de blir 30, og andre når de blir gammel. Men jeg sa til han, at en person på 60 kan bruke høreapperat, men en fyr i 30-årene ikke skulle trenge slikt. Jeg fikk vite at jeg ikke hører de lave tonene.
Kan dette ha med stoffskifte å gjøre? Har kun et søskenbarn som måtte bruke høreapperat som barn, men ingen andre som har slitt med hørselen.
Jeg får liksom ikke dette til å stemme: jeg, med høreapperat??
og 
Hmm... jeg som hørte knappenålen falle før, men nå blir det et stålrør...
Synes dette med stoffskifte blir mer og mer skumlere! Først forsvinner "helsa", så forsvinner orken, så forsvinner lyst på sexen, så blir hørselen dårligere, så blir synet problematisk. Blir litt deppa her jeg. Hva forsvinner nå da?, tenker jeg. Føler at jeg blir mer og mer lik de som er på gamlehjem, ikke ser de godt nok, ikke hører de, de bare sitter der og ser ut i været. *UFF*
-
14-09-10, 20:46 #38
hører også dårlig. får ofte høre at jeg snakker så høyt at de andre blir slitne. kanhende det.. har vært sykt siden 2000, og sikkert mange, mange år før det. jeg tror at mitt altfor høye calsium er noe av årsak til min dårlige hørsel... muligens forkalkning i øret, ble operert for hypercalsemi i 2003.
jeg kjenner meg veldig godt igjen i alle dine bem. om at helsa forsvinner...sakte, men sikkert.det verste er trettheten om dagen, stadig må gå og sove:( bruker levaxin og liothyronin samt e- vit, 400 mg. har tenkt å prøve en komb. beh. med erfa for å se om det hjelper. i morgen får jeg mine blodprøvesvar.. lurer på hva min tsh er med lev. og lioth. med bare erfa ( 120 mg) var den o.o2...muligens overdosert.
godt å vite at vi er en hel bråte med mennesker som ( jeg iallefall) må diskutere med fastlegen...:((mvh elisabeth Ha
-
16-09-10, 19:59 #39
Jeg er for min del snart stokk døv, og det er arvelig, og blir bare verre med tiden. Pytt pytt.
De siste månedene har jeg sluttet med snus og begynt med Levaxin, og det betyr for min del at jeg ikke lenger har plager med tinnitus (øresus).
Om noen har referanser til artikler som viser sammenheng mellom hørselssvekkelse og hypothyreose så kan det være kjekt.Sist endret av Jerene; 16-09-10 kl 20:03 Begrunnelse: skriveleif
-
18-09-10, 00:03 #40
hei. vil bare fortelle at broren min som er 9 år eldre enn meg har tinnitus, og bruker høreapparat...men, han har IKKE noen stoffskifte-sykdom.
har fått store problemer å høre hva de sier i f.eks Hotell Cæsar når det er tale( og ikke skrift). må ha tv kjempehøyt på..de andre tror jeg er sprø, og får til stadighet høre at jeg gaper sånn når jeg snakker( mulig det). legen mi mener hørselen min er oki... mvh elisabeth
)
Svar med sitat
som kom med en sånn bra løsning.

Bokmerker