Hei:-)

Kjenner meg igjen i det du skriver om å ikke merke virkning av å begynne på syntetisk t4/Levaxin. Jeg begynte i Jan 2010 rett på 75 mcg og økte i løpet av 4 mnd opp til 125 mcg. Merket litt bedring, men det var skuffende lite i forhold til forventningene jeg hadde. Formen svingte i tillegg fra dag til dag og jeg følte meg ikke som meg selv. Derfor var det så utrolig skremmende å oppleve at legen hadde så klokketro på Levaxin, at det liksom bare var et spørsmål om å øke dosen! Jeg følte intuitivt så innmari sterkt at behandlingen ikke var riktig/tilstrekkelig for meg (og jeg trengte behandling, for jeg blodprøvene viste klart lavt stoffskifte).

Heldigvis fant jeg dette forumet- thank God- og så at mange ble bedre på naturlige stoffskiftehormoner, som også inneholder t3. Føler nå at jeg er på riktig vei, selv om jeg ser at veien er lang å gå. Forteller deg dette for at du ikke av ren plikt og veloppdragenhet skal lide deg gjennom mange måneder på feil behandling- om den føles feil for deg- og det virker det jo egentlig som den gjør.

Hvorfor varer bedringen ikke så længe efter at dosen er øget - er det fordi man ikke er på det precise niveau endnu eller skal man blive ved med at justere livet igennem?
Dette lurer jeg veldig på selv! Føler alltid bedring etter doseøkning, og så dabber det av. Men det er vel et tegn på at man må fortsette å øke, helt til det ikke dabber av lenger?

Angående kosttilskudd så tar jeg forresten masse av det- en god del mer enn deg:-) Det er veldig viktig for oss med lavt stoffskifte, som ofte har reduserte nivåer av viktige vitaminer og mineraler. Synes du bare skal fortsette med mixen din!

Lykke til da