Jeg her jo et forferdelig rituale hver morgen, og det har pågått så lenge at det har blitt en vane (u-vane?)
Årsaken til at jeg startet var nok at jeg ikke visste, og ville skaffe et statistisk materiale før jeg kunne si noe om det jeg drev med var brukbart.
Jeg tar på meg beltet til pulstelleren hver morgen like etter at jeg våkner. Pulsklokka tar da opp 2 minutter hvilepuls og innebører den pullstigningen som oppstår når jeg reiser meg opp (ortostatisk hjertetest)
Så overføres dette til et program i Pc-en.
Jeg legger også inn vekt og hvis jeg kjenner noen symptomer jeg mener kan ha en relevans til stoffskiftet.
Dosen tar jeg like etter målingen.

Så har jeg "i det senere" oppdaget at det har nytte å måle pulsen sittende etter noen timer. Ofte har den fallt mye, noe jeg tolker som dårlig binyreaktivitet.
Det kan jo overraske at T3-komponenten da skulle være i full vigør. Dette ser ikke ut til å innvirke på hvilepulsen. Det ser heller ut til at det er fT4 som innvirker mer på hvilepulsen, da denne varierer med dosen, men ikke noen timer etter doseinntak.
Så må jeg jo si at jeg faktisk ikke kan se noen særlig nytte i å gjøre dette.....
Dosen reguleres best etter mitt subjektive inntrykk av å være til.