Viser søkeresultater 31 til 40 av 110
Tråd: Så fik mor Erfa'en
-
13-09-10, 12:35 #31
Sv: Så fik mor Erfa'en
Hej smgj og n'Finn
Tak for jeres svar
Meget tankevækkende.
Det, du skriver om smerterne, n'Finn, bekræfter efter min opfattelse bare at lægerne har større tillid til medicinen end til patienten.
Så kan man spørge, hvor patienten skal få sin tillid til lægen fra - hvis man ikke engang kan blive taget alvorligt, når man fortæller, at man har konstante mavesmerter. Det har jeg selv gået med, og jeg har i hele døgn ad gangen haft følelsen af at skulle på toilet, selvom jeg så det meste af tiden slet ikke skulle eller kunne alligevel. Her anså lægerne det for mere sandsynligt, at jeg havde fået tarmkræft, end at jeg ikke kunne tåle medicinen. Som i min mors tilfælde.
SÅ kan man gå der i måneds- eller årevis og have ondt i maven. Som du skriver et sted, n'Finn, så er det jo tvangsbehandling! Ikke engang farlige psykiatriske patienter udsættes automatisk for den slags.
Nielsigne
-
13-09-10, 18:08 #32
Bare for en sikkerheds skyld: Jeg skal ikke gøre mig klog på psykiatriske patienter, hverken de farlige eller de ufarlige. Det undrer mig blot, at man har diverse sikkerhedsforanstaltninger og vejledninger, når det gælder disse patienter men ikke, når det gælder os andre; vi kan uden videre beordres til at tage medicin, som vi føler gør os skidt tilpas, alternativet thyroid nævnes ikke, og under Eltroxin-skandalen blev det lysende klart, at det ikke engang er muligt at få lov at skifte /vælge selv mellem de forskellige mærker inden for ren t4-medicin - selvom aktivstoffet er det samme.
Det er sådan en slags omvendt argumentation, som jeg ser det; et 'nej, du skal ikke have anden medicin, og det er jo alligevel samme aktivstof (så hvorfor skaber du dig??) ' kunne lige så godt vende sådan: 'Eftersom det er samme aktivstof, der er i de her forskellige piller, kan du lige så godt få lov at prøve nogle andre - når nu du fortæller mig, at disse ikke duer.'
Det er lige til at blive konspirationsteoretiker af, det her. Jeg er hypokonder, når jeg ikke tåler medicinen - og jeg er i det hele taget udnævnt til hypokonder, selvom jeg går til læge højst 3-4 gange om året.
Nielsigne
-
14-09-10, 07:47 #33
Nu var jeg ellers gået hen og blevet lidt optimistisk med hensyn til min mors endokrinolog. God og flink mand, interesseret i thyroid osv.
Så sender min mor mig denne sms, der tyder på, at det heller ikke bliver hos ham, hun finder nogen opbakning til at få ordentlig livskvalitet:
'Jeg ved, at jeg for længe siden har nævnt for ham muligheden af, at jeg ikke danner nok t3. Han sagde, at det gjorde jeg. Han lød meget overbevist, og han tilføjede, at det gør vi allesammen
Her må det være passende at indsætte tal fra min mors seneste blodprøve:
Tsh 0,11 (0,30-4,00)
thyroxin 22,4 (12,8-20,4)
trijodthyronin 1,65 (1,27-2,79)
Dette med behandling på 200 µ Euthyrox om dagen.
Derudover er det jo slet ikke sikkert, at hun længere tåler syntetisk medicin. Og det er i hvert fald helt sikkert, at der er MANGE ting inkl. tilsætnings- og hjælpestoffer, som hun ikke tåler. Lige det sidste er den ny t4-medicin fra Skanderborg ikke slem med. Men den er jo syntetisk ... og jeg synes, det er utåleligt, hvis min mor nu skal bruge endnu flere måneder af sit liv på 'syntetiske eksperimenter'. Jeg vil foreslå Balder-modellen med en blanding af thyroid og syntet. Går han ikke med til det, så ... må min mor i privat regi. Som der også i lang tid var udsigt til. Bare noget l*** at man ikke kan få den hjælp, man trænger til i det system, man betaler skat til. Men det er der selvfølgelig ikke noget nyt i.
Nielsigne
-
14-09-10, 08:00 #34
Jeg må si at jeg ikke forstår denne inngrodde skepsisen til naturlige thyroider som legestanden viser. Vi SPISER jo kjøtt hele tiden???
Om det er legemidlets renhet/stabilitet som er problemet burde man iallfall stole på innenlandsk produksjon - som dere dansker tross alt har?
Jeg håper virkelig du får din mor over i privat regi, Nielsigne - for den behandlingen hun får vitner om at dere dessverre treffer leger som setter sine egne kjepphester langt over pasientens velbefinnende.
*klem*Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
14-09-10, 08:45 #35
Endokrinologen jeg var hos på Thyreoideaklinikken på Aker sa at de har vedtatt å ikke gi thyroider. For de vil ikke risikere å formidle dyresmitte til pasientene. Jeg forklarte høflig at thyroider stammer fra gris, og grisen har ikke kugalskap. Og jeg sa også at jeg spiser kjøtt.
Så var det det at T3 var så mye høyere i thyroider enn hos oss. De opererer med 10 % Liothyronin ved medisinering, mens thyroider har ca 25 %.
Hva kan vi si til dette? Vi blir jo bedre! Har det ingenting å si?
Ikke meningen å kapre tråden din, Nielsigne! Men kanskje må du rett og slett ta moren din til en privat lege. Etter mine erfaringer, og de erfaringene jeg leser om her på forummet, ser det ikke lovende ut å skulle få thyroider av en offentlig ansatt lege
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-09-10, 08:46 #36
Tak for din opbakning, smgj

Lægen sagde jo godt nok de her ting, før han kan have hørt om thyroid i forbindelse med min mor. Så det er åbenbart noget, han mener - at hun danner t3 nok - uanset, hvordan hun har det.
Men ja, det er godt, at man kan få medicin fra Glostrup Apotek også. Den er bare meget dyrere end Erfa. Og så er der hele tiden det med recepten. OG ikke mindst opfølgningen. Hverken recept eller opfølgning er vel til at få i offentligt regi, hvis hendes nuværende endokrinolog skal bestemme. (Og er der laktose i thyroid fra Glostrup Apotek, kan hun slet ikke bruge den.)
Jeg tror slet ikke, min mor egner sig - eller tør - forsøge sig med forskellige doseringer, hun har heller ikke overskud til at sætte sig ind i en masse om dette etc. Jeg føler mig også overbevist om, at en kombinationsbehandling vil være bedst for hende. Så tror jeg til gengæld, der er mange kilometer i hende. Vi må finde en læge, der vil hjælpe hende med det.
Nielsigne
-
14-09-10, 08:54 #37
De kan vel undskylde sig med svineinfluenza nu om stunder? Men det er ikke til at ta seriøst. Man må antage, at et firma som Erfa Canada inc. ikke anvender kirtler fra syge grise i det hele taget. Hvad skulle de få ud af det? Desuden, hvis man virkelig ville gøre noget ud af at undgå smitte fra dyr, så skulle man lade helt være med at give dem antibiotika i deres foder og kun give det som behandling, hvis andet ikke var muligt. Den praksis, der er mht landbrugsdyr nu, skaber jo resistente bakterier, og her er indsatsen fra de offentlig myndigheder i hvert fald her i Danmark til at få øje på.
Jeg undrer mig også over, at patienters resultater ikke tæller. Det er absurd: Man kræver 'videnskabeligt bevis' med patienten stående over for sig.
Jeg er glad for dit indlæg, Vigdis
Jeg ser det ikke som trådkapring men som opbakning, og den har jeg brug for, tak
-
14-09-10, 08:57 #38
Egentlig undrer det mig meget, at man nu på Aker giver denne besked til patienter. Hvornår har de mon vedtaget det? Og er det ikke fra Aker, vi har denne tekst som oprindeligt Siven satte herind:
"Hei
Vi pleier å anbefale at Levaxin justeres slik at TSH ligger mellom 0,5 og 1,5. og at FT4 blir lligende i øvre halvdel av referanseområde.
OBS: referanseområdet for stoffskiftehormonene varierer for de ulike laboratoriemetoder.
Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker. "
Eller?
-
14-09-10, 09:22 #39
Ad smitte fra dyr så er det ingen som hever øyebrynene over at tørrmelk tilsettes både dette og hint... !!!
Ellers tror jeg nok en kombinasjonsbehandling er å foretrekke. Ialllfall i starten da den kan fungere som en ingangsport både i retning 100% naturlig thyroid eller en vei tilbake til syntetisk medisin (ikke at jeg tror det er veien å gå for din mor).
Den er helt sikkert også lettere å gi for disse "samvittighetsfulle" leger...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
14-09-10, 10:00 #40
Vi spiser jo mye fra biologisk materiale som ikke er varmebehandlet.
Det er vel manglende varmebehandling som her holdes opp som et skjold som absolutt må være tilstede. Og man sitter nok litt for fast i Pasteur. Tiden har gått og det er oppdaget smittesetoffer som feks. prioner (kugalskap) og flere andre som ikke dør ved vanlig varmebehandling.
Så det er ikke trygt å spise hvasomhelst bare fordi det er varmebehandlet.
Og i vår egen mat-tradisjon spiser vi tonnevis som ikke er varmebehandlet.
Fra bovine dyrearter som jo kan være prionbærere spises tartar, gravet kjøtt, fenalår og annet tørket kjøtt, feks fra Rein.
Så er spekeskinka heller ikke varmebehandlet, men den kommer fra en dyreart som ikke bærer sykdommer som kan smitte mennesket.
I tillegg kommer vel også erfaringsstatistikk inn i bildet : det har aldri vært registrert noe tull med produktet i de 100år det har vært på markedet.
Så syns jeg at leger som skremmer psientene sine bør tenke seg meget godt om. Jeg satt å hørte på, og kom ikke på NOE av dette under foredraget.
Man er jo hos legen presumtivt for å få opplysninger og gode råd.
Ikke for å diskutere.
Det legen kommer med bør være uangripelig og faglig fundert - ikke hente fram salgstriks fra en markedskrig mellom to preparater fra forgangen tid.
I dag er det så lett å avsløre, og det bør legen kanskje tenke på å gjøre selv ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40
Svar med sitat

Bokmerker