Viser søkeresultater 1 til 10 av 249
Threaded View
-
06-03-09, 08:18 #11
Højt blodtryk 150/115 - påvirket af stofskiftet?
Hej alle
Jeg har haft nogle grimme oplevelser de sidste dage, med slem utilpashed.
Jeg fryser, temperaturen er lav (36.2 om aftenen), summen/kriblen i kroppen og igår prøvede jeg at tage mit blodtryk og blev ret forskrækket. Først var det 156/106 og 5 minutter senere 150/115.
Jeg får faktisk to typer blodtryksnedsættende medicin, så jeg kontaktede straks lægen, da jeg synes det er meget højt blodtryk når man får medicin.
Lægen mener næsten som altid at det er "psykisk" :twisted: og at det er migselv der får blodtrykket til at stige. Hun mener at jeg er for fokuseret på mine fysiske symptomer og at jeg så bliver så angst når jeg føler mig utilpas, at jeg selv kan bevirke at blodtrykket kommer til at stige.
Jeg synes at det er FRYGTELIGT altid at blive sat i bås som en der "dyrker" sygdom!
Jeg føler IKKE at jeg er sygdomsangst, derimod er jeg god til at lytte til mine krops signaler og reagere på dem, som jeg jo mener man skal?
Iøvrigt mener lægen ikke at mit blodtryk er faretruende højt ?
Nu har jeg fået ordre ´på IKKE at måle mit blodtryk (?!!) og så komme om 3 uger igen. Grrrrr.
Har andre af jer også oplevet højt blodtryk knyttet til lavt stofskifte? Jeg troede ellers at det så var mest normalt med lavt blodtryk?
Jeg har egentlig længe troet at jeg har binyretræthed, da jeg har alle symptomerne og lav morgencortisol, men der læser jeg så at man have lavt blodtryk?
Kan overdosering bevirke forhøjet blodtryk?
Ja jeg er ret forvirret
Mange venlige hilsner
Gitte
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 19-11-09, 12:32 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Det er lett å… behandle hypotyrose
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 27-06-06, 19:59 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53

Svar med sitat

Bokmerker