Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
Den diæt du anbefaler udelukker den alle former for melsorter?
Hvis de forbrændes hurtigt? Jeps! Det er alfa og omega, at du holder dit insulin i ro og at det ikke trigger interaktionen mellem de øvrige hormoner.

Jeg må se om jeg orker at gå igang.
Du har ikke anden udvej, hvis du skal igennem det.... Af en eller anden mystisk grund, tror de fleste at hypotyreose ikke stiller andre krav til kost end da man var rask. Man er IKKE rask og det kræver ÆNDRINGER, der passer til at skulle kompensere OP på det, sygdommen "koster" i kroppen.

jeg spiser meget fornuftigt - fibre, grønt, meget vand osv.
Hmm.. Hvor er proteiner og fedtstoffer? Fibre? Hvis det er fra groft brød... ja, så er det ikke godt nok. Undersøg evt. glutenfrit bagværk på nettet og her ved søgning. Jeg anbefaler ikke at købe gluttenfrit i (danske) butikker. Smager ad helvede til og koster en bondegård.

Men igen - vil en Synachtentest ikke "blåstemple" binyrernes funktion? Ja jeg prøver bare at forstå det hele. ;o)
Det er sørme meget enkelt:

Hvis en hest med et perfekt helbred, vægt og kondition - skal trække en hestevogn eller to - går det helt fint.

Hvis man spænder samme sunde hest til en 30 tons lastvogn - dratter den (hesten) om og kan ikke trække.

Når den bliver fri for lastvognen igen - er den fortsat i topform og nu kan den igen arbejde, blot med det RETTE læs. ;)

Jeg er nødt til at daffe for denne gang. Pøj, pøj og endnu en gang - en god weekend til alle