Viser søkeresultater 1 til 10 av 249
Threaded View
-
17-01-08, 20:37 #11
Ja, man pleier ikke å øke dosen når man har vært syk og hatt en NTI.
har ikke lest noen postinger om dette på forumene.
Jeg har lest at en har tatt litt ekstra noen få ganger ved spesielle anledninger men generelt tar man ikke noe ekstra.
faren for at det blir litt mye for binyrene er stor, for ofte sliter binyrene når man har hatt en influensa eller sykdom.
Men jeg må innrømme at jeg har tatt en halv tablett ekstra en veldig sjelden gang. Ikke noe jeg anbefaler. Noen kan bli veldig dårlige av det. Men jeg frøs og hadde rødt ansikt (= uderdoseringssymptom) og jeg tålte det godt en jeg tok en halv tablett bare en enkelt gang ekstra. Det er fremdeles ingen anbefaling, altså(har hørt noen snakke hvor de sa til noen andre at de tok 50% mer hver dag, altså fra 100 til 150µg, men det er en veldig stor doseøkning og funker bare hvis de har vært veldig veldig underdosert fra før...og man skal ikke øke dosen sånn uten i samråd med legen. Vanlig økning fra 100 er 112eller maks 125, forresten men da er vi på et annet tema. Bare en digresjon.)
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 19-11-09, 12:32 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Det er lett å… behandle hypotyrose
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 27-06-06, 19:59 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53

Svar med sitat

Bokmerker