Viser søkeresultater 1 til 10 av 249
Threaded View
-
26-03-07, 21:01 #11
Hei gitteh
Jeg har også bra verdier på blodprosent, men lave verdier på ferritin. Fra mai 04 til januar 07 gikk jeg ned fra 56 til 22. Jeg visste ikke at det var viktig å ha ferritin på et høyere nivå før jeg kom inn i dette forumet. Det blir hevdet her at etter våre målinger skal vi ha en ferritin på over 70. Vet ikke hva det vil si etter deres mål. Lavt ferritin stresser binyrene.
Dessuten er jern viktig i konverteringen fra T4 til T3. Mangler på kortisol, jern, sink, kobber og selen kan forhindre konvertering.
Jeg leste fra en link jeg fant her inne (jeg har ikke klart å finne den igjen, men skal lete videre
) at kobberverdiene er viktig når det gjelder ferritin. Lav ferritin kan være tegn på lavt etter høyt kobberinnhold. Da vil tilskudd av jern bare gjøre vondt verre.
Jeg skal som sagt se om jeg kan finne igjen linken jeg nevnte over og da legge den inn her på denne tråden.
Hilsen Lie
Her kommer den: http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=6039
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 19-11-09, 12:32 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Det er lett å… behandle hypotyrose
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 27-06-06, 19:59 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53

Svar med sitat

Bokmerker